Az elődjénél nagyobb és terepjárósabb lett a C3 Aircross új generációja, amit akár hétüléses változatban is lehet majd rendelni. Az újonnan érkező tisztán elektromos modell mellett a benzines és mild hibrid hajtást is megtartja a Citroën.
A kétezres években, amikor az egyterű autók még divatosak voltak, a C3 Picassóval szállt be a legkisebbek közé a Citroën. A 2008-ban megjelent modell utódját 2017-ben már C3 Aircross néven, crossover-stílusban mutatták be, most pedig itt a C3 Aircross új generációja, ami nemcsak még terepjárósabb stílusú lett, de nagyobb is, ezért akár hét üléssel is kapható lesz.
Az új C3 Aircross arra a Smart Car platformra épül, amit kifejezetten az olcsóbb autók számára fejlesztett ki a Stellantis. Nem jelent nagy meglepetést a dizájn, hiszen a típus a fejlődő piacokon már 2023-ban bemutatkozott, de ahhoz képest
divatosabb, európaibb arcot szabott rá a Citroën, és már a márka új emblémáját találjuk a hűtőmaszk közepén.
A műszaki tartalomról a Citroën egyelőre csak azt árulta el, hogy a benzines és mild hibrid mellett most először tisztán elektromos hajtással is kapható lesz a C3 Aircross.
Nem nehéz kikövetkeztetni, hogy az 1,2 literes, turbós háromhengeres motor különféle változatairól lesz szó, de azt egyelőre nem tudjuk, hogy az ë-C3 Aircross melyik elektromos hajtást kapja meg.
A méreteiről csak azt tudni, hogy 4,39 méter hosszú az új C3 Aircross, ami azt jelenti, hogy 24 centivel hosszabb az elődjénél. Mivel a nemrég leleplezett Opel Frontera testvérmodellje, ezért ahhoz hasonlóan öt ülés mögött 460 liter körüli csomagtartóra számíthatunk, amit a második sor ledöntésével 1600 literesre lehet bővíteni.
Ez is érdekelhet: