Az éppen hatvan éve alapított De Tomaso sokáig szunnyadt, és most egy olyan fantasztikus szuperautóval támad fel, ami igazán megérdemli a legendás nevet. A retró formájú P72 a hatvanas évek Le Mans-i versenyautóit idézi.

Alejandro de Tomaso hatvan évvel ezelőtt, 1959-ben alapította Modenában a saját sportautó-márkáját, aminek a kalandos története regénybe kívánkozik. Az olyan sikeres típusok után, mint a Mangusta és a Pantera, a hetvenes-nyolcvanas években a Maserati és a Moto Guzzi is a tulajdonában állt, de a kétezres években a De Tomaso többször is csődbe ment, és a feltámasztása mindig csúfos kudarcot vallott.

A legutóbb öt éve váltott tulajdonost a márka, és azonnal elkezdtek dolgozni egy új sportautón, amit az idei goodwoodi Festival of Speed közönsége láthatott először.

A P72 névre keresztelt újdonság pedig egyszerűen lenyűgözően néz ki, büszkén viselheti a De Tomaso nevet,

és stílusos kivételt jelent a szuperautók között a hatvanas évekbeli Le Mans-i versenyautókat idéző, lágyan áramvonalas formájával.

A tervezők nem egészen a semmiből kezdték a munkát,

ugyanis a szénszálas anyagból készült vázat a szintén a hongkongi tulajdonos birtokában álló Apollo Automobil szuperautója, a futurisztikus formájú Intensa Emozione adta kölcsön.

Koenigsegg, Pagani, itt az új ellenfeletek, az Apollo

Nem turbós, nem hibrid, de V12-es motor dolgozik benne.

A technikája azonban eltérő lesz, és bár a De Tomaso nem árult el részleteket a középmotoros sportkocsiról, sejteni lehet, hogy V8-as erőforrás és kézi váltó kerül bele, amivel a vezetés szűretlen élményét ígéri.

A formájába mindenesetre azonnal bele lehet szeretni,

és a Pagani és a Koenigsegg után a De Tomaso újabb jelentkezőnek számít a legfényűzőbb luxusbelső címére. A drága anyagokból a legapróbb részletekig kidolgozott utastér igazi mestermű, elég csak megnézned a nyitott kulisszás váltókart vagy az ékszerszerű műszeregységet.

A P72 még úgy is elképesztően vonzó, hogy fogalmunk sincs, mennyi alatt van százon, és mi a végsebessége.

A vevőket a menetteljesítmények vélhetően kevésbé érdeklik majd, igazi gyűjtői darabnak ígérkezik a De Tomaso P72,

amire már vesznek fel megrendeléseket. A nevéhez illően limitált példányszámban készül, 72 darabot építenek belőle, és arra számíthatunk, hogy az ára 750 ezer euró körül lesz, ami több mint 250 millió forintnak felel meg.

Az Ares Design közben elkészítette a Pantera modern változatát Lamborghini-alapokon:

Modern technikával támadt fel a De Tomaso Pantera

Az alapokat a Lamborghinitől kölcsönözte.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés