Az éppen hatvan éve alapított De Tomaso sokáig szunnyadt, és most egy olyan fantasztikus szuperautóval támad fel, ami igazán megérdemli a legendás nevet. A retró formájú P72 a hatvanas évek Le Mans-i versenyautóit idézi.
Alejandro de Tomaso hatvan évvel ezelőtt, 1959-ben alapította Modenában a saját sportautó-márkáját, aminek a kalandos története regénybe kívánkozik. Az olyan sikeres típusok után, mint a Mangusta és a Pantera, a hetvenes-nyolcvanas években a Maserati és a Moto Guzzi is a tulajdonában állt, de a kétezres években a De Tomaso többször is csődbe ment, és a feltámasztása mindig csúfos kudarcot vallott.
A legutóbb öt éve váltott tulajdonost a márka, és azonnal elkezdtek dolgozni egy új sportautón, amit az idei goodwoodi Festival of Speed közönsége láthatott először.
A P72 névre keresztelt újdonság pedig egyszerűen lenyűgözően néz ki, büszkén viselheti a De Tomaso nevet,
és stílusos kivételt jelent a szuperautók között a hatvanas évekbeli Le Mans-i versenyautókat idéző, lágyan áramvonalas formájával.
A tervezők nem egészen a semmiből kezdték a munkát,
ugyanis a szénszálas anyagból készült vázat a szintén a hongkongi tulajdonos birtokában álló Apollo Automobil szuperautója, a futurisztikus formájú Intensa Emozione adta kölcsön.
A technikája azonban eltérő lesz, és bár a De Tomaso nem árult el részleteket a középmotoros sportkocsiról, sejteni lehet, hogy V8-as erőforrás és kézi váltó kerül bele, amivel a vezetés szűretlen élményét ígéri.
A formájába mindenesetre azonnal bele lehet szeretni,
és a Pagani és a Koenigsegg után a De Tomaso újabb jelentkezőnek számít a legfényűzőbb luxusbelső címére. A drága anyagokból a legapróbb részletekig kidolgozott utastér igazi mestermű, elég csak megnézned a nyitott kulisszás váltókart vagy az ékszerszerű műszeregységet.
A P72 még úgy is elképesztően vonzó, hogy fogalmunk sincs, mennyi alatt van százon, és mi a végsebessége.
A vevőket a menetteljesítmények vélhetően kevésbé érdeklik majd, igazi gyűjtői darabnak ígérkezik a De Tomaso P72,
amire már vesznek fel megrendeléseket. A nevéhez illően limitált példányszámban készül, 72 darabot építenek belőle, és arra számíthatunk, hogy az ára 750 ezer euró körül lesz, ami több mint 250 millió forintnak felel meg.