Tízhengeres motorral és szívdöglesztő formával a Dodge Viper GTS a küzdelmes vezethetősége ellenére lett vágyott amerikai sportautó, és ez azóta sem változott.

Mindenkinek tátva maradt a szája, amikor az 1989-es detroiti autószalonon a Chrysler standján meglátták a Dodge Viper prototípusát, mert ilyen kőkemény, a végletekig csak a gépészetre koncentrált sportautót nem láthattak a Shelby Cobra óta. A kilencvenes évek elején bemutatott Viperhez képest a Viper GTS Final Edition már sokkal civilizáltabb, de még ezzel együtt is egy vadállat.

2002-ben mutatták be a Viper GTS Final Edition-t, melyből csak 360 darab készült, ez itt a 195-ös számú példány, kifogástalan formában.

Piros fényezésén fehér csíkok futnak végig, ilyen az összes autó ebben a búcsúzó szériában. Amíg az első Vipernek nem voltak rendes ablakai és teteje, addig a GTS már klasszikus kupé formájú. A sziluettjét a Pete Brock által tervezett Shelby Cobra Daytona ihlette, de a tízhengeres motor önmagában is meghatározta az autó arányait.

2002. május 8-án készült el ez az autó a Conner Avenue-i összeszerelő üzemben, aztán egy nebraskai kereskedés adta át az első tulajdonosnak. Az autóhoz tartozó ismertető VHS kazetta és minden dokumentuma hiánytalanul megvan. Mivel az órájában csak 11 ezer kilométer van, ezért Viper GTS Final Edition olyan, mintha új volna.

8,0 literes, 90 fokos hengerszögű, szívó V10-es motorja 450 lóerős és 662 Nm nyomatéka van, hozzá hatos kézi váltó és hátsókerék-hajtás adja az örömöt.

Álló helyzetből 100 km/órás sebességre nagyjából 4,5 másodperc alatt gyorsul, de egy amerikai autónál igazából sokkal jobb referencia a negyedmérföldes táv, melyet 12,4 másodperc alatt zavar le, a célt pedig 185 km/órás sebességgel lépi át. Érdekes adalék, hogy a motor fejlesztésében az ekkoriban Chrysler tulajdonában álló Lamborghini is segített a Dodge-nak.

Már a kezdetektől hírhedt lett a Dodge Viper a melós kezelhetőségéről, de az ilyen GTS Final Edition-höz hasonló kései változatok hangolása már valamivel barátságosabb lett. Ezzel együtt azért megnyugtató, hogy ebben a változatban már vannak légzsákok és blokkolásgátló is a pusztító erő mellé.

Ez is érdekelhet:

Több mint amerikai – Chrysler 300C

Tipikus amerikainak tűnik, de ebben benne van a németek keze is, aztán jött az olasz csavar.

Hatvan éve így született a Ford Mustang legendája

Napra pontosan ma hatvan éve mutatták be az első Ford Mustangot, ami igazi sikertörténetet indított útjára.

Amerika csak álmodik – Cadillac XLR

Mi szükség volt erre? Az XLR célja, hogy ne csak a floridai nyugdíjas rezervátumokban álmodozzanak Cadillac-ről.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton

Az F1 egyik legszebb pillanata játszódott le, miután a felvezető körben kiesett az újonc az Ausztrál Nagydíjon

Norris nyerte a káosztól, balesetektől és drámától hemzsegő Ausztrál Nagydíjat

További cikkeink a témában