Azt mindenki érzi, hogy a DS-ben több van annál, mint amit az eladási számok mutatnak. Ilyen múlttal kicsit méltatlanul kevés figyelmet kapott a márka, pedig a modelljei egytől egyig izgalmasak, különlegesek. Talán majd most, a N°8 megjelenése segít abban, hogy ne csak a francia követségek parkolóiban legyen népszerű a DS.
Valahol a Jura-hegység völgyeiben járunk a DS-szel, ahol a svájci órák készülnek, és még a tehenek is pontosabban érkeznek a fejésre, mint egy magyar InterCity. Az első találkozás emlékezetes, egymás mellett parkol egy DS 1955-ből és egy DS N°8 a mából. Teljesen eltérő koncepciót és világot képvisel a két autó, mégis érezni, mennyire erőteljes kisugárzásuk van.
Az új DS N°8 nem is könnyen sorolható egyetlen kategóriába sem. Egy pillanatra azt sem tudtam, hogy hívjam: kupé, terepjáró, űrhajó? SUV Coupénak mondják, de az is lehet, hogy csak azért, mert nincs még neve annak, amikor egy autó egyszerre elegáns és izmos. 4,8 méteres hosszával pont annyira nagy, hogy össze lehessen hasonlítani egy Mercedes GLC-vel, Audi Q6 e-tronnal, Polestar 4-gyel vagy akár egy BMW i4-gyel. Én nagyokat néztem, amikor a BMW i4-et is a konkurensek közé sorolták, de a méreteket nézve tényleg nem ördögtől való az összevetés.
A DS-nél úgy gondolják, hogy a N°8 képes a sportos elektromos limuzinos és a SUV-os célcsoportból is vevőket szerezni.
De amivel szinte centire egyezik, az a Tesla Model Y. Vicces részlet, hogy éppen egy Tesla Model Y taxival hoztak minket a reptérről. Mintha valaki direkt szervezte volna úgy, hogy érezzük a különbséget.
A Tesla olyan, mint egy jól sikerült Excel-táblázat: logikus, praktikus, de nincs benne élet. Ehhez képest a DS N°8 minden érzékszervedre hat. Kényelmes kanapéra huppansz, ahol a nyakadra meleg levegő fújnak a ventilátorok. Ez a kabriókban megszokott részlet segít abban, hogy télen is kellemes legyen a hőérzet, miközben kevesebb energia szükséges az utastér fűtéséhez. Különleges részlet az X küllős kormány, ami csak azért nem uralja a figyelmet, mert annyi minden más is van, amin szívesen időzik el a szemem.
Nappabőr, Alcantara kárpitok, alumínium részletek – na, ilyenkor érezni, hogy a franciák nem véletlenül tartják magukat a világ stílusgurujainak.
Rendben, a fedélzeti rendszer elsőre bonyolult, és másodikra sem lesz egyszerűbb, de élvezettel falod a grafikai elemek játékát és a színek harmóniáját.
Az új elnevezési stratégia része a tervnek: a „8-as” szám egyértelműen más francia luxusmárkák, például a Chanel parfümjének világát idézi. De vannak más számok is, amelyek vonzóvá teszik a DS-t. Például az ár, ami 24 millió forint, vagy a hatótáv, ami elméletileg 750 kilométer lehet. A hatékonyság kulcsa az aerodinamika: a DS N°8 alakja és aktív hűtőnyílásai alacsony légellenállást biztosítanak (a Cw-érték 0,24), ami különösen autópályán javítja a hatótávot.
Hatótáv, akkumulátor és töltés
Igazi csúcsmodell a DS, hiába rokona az Opel Grandlandnak és a Peugeot 3008-nak, teljesen egyedi hangulata van, és abban is különleges, hogy a testvérmodellekhez képest nem kapható belsőégésű motorral, csak villanyhajtással. Abból viszont háromféle teljesítményszint is elérhető, 230, 250 és 350 lóerővel. Utóbbiban elöl és hátul egy-egy elektromos motor dolgozik. Az elméleti legnagyobb hatótáv a 250 lóerős motorral és a 100 kWh kapacitású akkumulátorral érhető el. A 230 lóerős változat 74 kWh-s akkut kap, a csúcsmodell szintén 100-ast.
Ha mindennapi autózásra keresel egy kényelmes, sokoldalú járművet, a belépő DS N°8 tökéletes.
Nem akarsz vele kanyarokat vadászni, inkább hagyod, hogy az autó sodorjon magával, miközben te lazán bámulod a tájat, és élvezed az életet. Ebben verhetetlen. Persze az összkerekes, 350 lóerős csúcsmodell olyan gyors, mint az időutazás, de ki akar minden nap teleportálni? Elsőre megdöbbent az 504 Nm és az 5,4 másodperces gyorsulás, de sokadikra már ebben is jobban esik a kényelmes autózás, mint a vadulás. Kamerával pásztázza az utat az aktív futómű, így lesz minden helyzetben tökéletes a komfort. A töltési teljesítmény csúcsa 160 kW, 10 perc alatt 200 kilométerre elegendő energiát is betárazhatsz. 20-ról 80%-ra 25 perc alatt tölt.
A DS N°8 méltó utódja a legendás cápának, egyszerre klasszikus és modern, vagány és elegáns.
Egy autó, amit vezetve az ember újra rájön, hogy a franciák miért is értenek annyira jól az élet élvezetéhez. A DS N°8 a francia elektromos utazás művészetének új mesterműve.
Ez is érdekelhet:




















