1986-ban a Formula–1-es Magyar Nagydíj csak a kezdet volt, két évvel később a német túraautó-bajnokság, a DTM éppen nálunk, a Hungaroringen mutatta meg először a világnak, hogy miért érdemes követni.
Ha ma azt mondjuk, hogy Hungaroring, akkor mindenkinek a Formula–1 ugrik be. Persze, 1986-ban volt az első Magyar Nagydíj, a vasfüggöny mögötti első futam, Piquet és Senna legendás csatája, 200 ezer néző előtt, ezt mindenki tudja. Magyarország ekkor került fel a világ motorsport-térképére, de sokan elfelejtik, hogy a történet itt nem állt meg.
Két év múlva jött a következő nagy dobás. A nyolcvanas évek végéig a DTM, azaz a Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft még egy tisztán német bajnokság volt olyan pályákon, mint a Nürburgring, a Hockenheimring és az Avus. A német autógyártók, mint a BMW, a Mercedes és a Ford itt vívták a presztízsharcukat, és a sorozatnak esze ágában sem volt külföldre menni.
Keleti nyitás a Hungaroringen
Egészen 1988-ig. Amikor a DTM úgy döntött, hogy először lépi át a német határt, akkor nem Monzát, nem Silverstone-t és nem is Zandvoortot választotta. Hanem a Hungaroringet. Ez ma már talán apróságnak tűnik, de akkoriban óriási dolog volt. Ami pedig 1988. szeptember 18-án várt a nézőkre, arról ma már tudjuk, hogy a túraautó-versenyzés aranykora volt.
A nyolcvanas évek végén a DTM mezőnye maga volt a nyers erő. Az E30-as BMW M3, a Mercedes-Benz 190E 2.3-16 és a brutális, turbós Ford Sierra RS500 Cosworth csatája, amiket addig csak poszteren láttunk. A szezont egészen addig a Ford uralta, Klaus Ludwig és Armin Hahne osztoztak a győzelmeken, aztán jött a magyarországi futam, és minden a feje tetejére állt.
„Doppelsieg” a Mercedesnek
A 25 ezer néző előtt a Hungaroringen a Mercedes aratott. A nap hőse egyértelműen Johnny Cecotto volt, aki a 190E volánja mögött mindkét futamot megnyerte. A dobogón csapattársa, Kurt Thiim és a Ford-pilóta Klaus Niedzwiedz osztozott vele, felváltva a második és harmadik helyeken. De hová lettek az addig menő Fordok?
A Sierra Cosworth éppen a magyarországi futam előtt kapott egy új szűkítőt, ami elvette az erejét. Armin Hahne teljesen kiakadt miatta a Hungaroringre, de a bajnoki éllovas Klaus Ludwig járt a legrosszabbul. Csak a tizennyolcadik helyről indult, majd a futamon egy szerelő hibája miatt fel kellett adnia a versenyt, nulla ponttal zárt.
A BMW-t vezető Markus Oestreich két negyedik hellyel simán átvette a vezetést a bajnokságban, a szezon bajnoki címét végül egyébként Hockenheimben mégis Ludwig húzta be. A Hungaroring ezzel a futammal bizonyította, hogy a Formula–1-en túl is tökéletes helyszíne a motorsportoknak – igaz, a következő DTM-re elég sokat, 2014-ig kellett várnunk.
Ebben a videóban láthatsz egy pár felvételt az első magyarországi DTM-futamról:
Ez is érdekelhet:


