Hivatalosan is bejelentették, hogy hamarosan újra pályázatot hirdetnek az új elektromos autók vásárlásának támogatására, de ennél sokkal több egyelőre nem derült ki a feltételekről.

A legútóbb 2020 májusában írt ki támogatást az állam az elektromos autók vásárlásának támogatására, és az óriási érdeklődést mutatja, hogy a rendelkezésre álló keret másfél nap alatt el is fogyott. Összesen 1712 darab kérelmet nyújtottak be 2053 darab jármű vásárlására, de ez nem jelenti azt, hogy ennyit vásároltak is.

Még nagyobb támogatást kapnak az olcsóbb elektromos autók

A drágább modellekre pedig egyáltalán nem lesz támogatás.

A rendszer sajátossága, hogy elég volt a sikeres pályázat után szerződni az autó vásárlására, aminek leszállítására még ennél is jóval több ideje volt a forgalmazónak. De sikeres pályázat esetén sem volt kötelező vásárolni, ezért lehetséges, hogy nem minden igényt követett üzlet:

most adták csak át a legutóbbi pályázat segítségével megvásárolt ezredik támogatott autót, egy BMW i3-at.

Újabb pályázatról azóta nem lehetett hallani, de most hivatalosan is bejelentették, hogy hamarosan megint lesz támogatás elektromos járművek vásárlására cégeknek és magánszemélyeknek, ezt Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára mondta el egy sajtótájékoztatón.

Más egyelőre nem derült ki a feltételekről, de úgy tudni, hogy változnak a támogatás sávjai – eddig 11 millió forintos vételárig 2,5 milliós, 15 milliós árig 500 ezres támogatást lehetett igényelni – és továbbra is pályázhatnak a taxisok a vételár akár 50 százalékát kitevő támogatásra.

(Fotók: MTI, Getty Images)

Lesz miből válogatni, a legutóbbi pályázat óta számos elektromos autót mutattak be a gyártók a támogatható árkategóriában:

Citroën ë-C4

Itt az ëlëktromos Citroën: nëm tökélëtës, dë lëhët szërëtni

Az elektromos C4 technikája pont ugyanaz, mint a többi PSA-villanyautónak, a többi viszont eléggé másmilyen ahhoz, hogy eléggé Citroën legyen tőle az autó.

Citroën ë-Berlingo

A Citroen Berlingo elektromos hajtású személyautó verziója is elkészült

Nagy meglepetés nincs: a többi elektromos PSA-modell hajtáslánca került a tolóajtós családi minifurgonba is.

Dacia Spring

Állami támogatással csupán négymillióba kerül az elektromos Dacia, de csak 125 km/h a vége

Városi-elővárosi autónak vagy nyugis nagyon vidéki villanyautónak és persze car-sharing kocsinak lehet jó a villany-Dákó.

Fiat 500e

Az olasz dizájn az elektromos autózás korában is verhetetlen – Fiat 500e-teszt

Annyira cuki, annyira részletgazdag, annyira megunhatatlan, hogy szinte észre sem veszed, mennyire jó villanyautónak is.

Hyundai Ioniq 5

Képek, számok a Hyundai Ioniq 5-ről és egy szundikáló nő a vezetőülésben

Az új elektromos Hyundai kívülről tök jól néz ki, belül pedig lehetetlenül tágas.

Hyundai Kona Electric

Maszk nélkül jön a megújult Hyundai Kona Electric

Belül is van egy pár újítása a Hyundai elektromos autójának.

Opel Mokka-e

Ránézel, és igazából minden más már mindegy is – Opel Mokka-e-teszt

A technika, a térkínálat, az általános minőségérzet pont elég jó ahhoz, hogy ne érjen csalódás az elektromos Opel Mokka vezetése, használata közben sem.

Opel Combo-e

Hétüléses családi elektromos autót mutatott be az Opel

Ha elektromost szeretnél, de kell a nagy tér is.

Peugeot e-Partner

Már a Peugeot-nak is van hétüléses elektromos autója

Ha nagy a család, és elektromos autót szeretnél.

Škoda Enyaq iV

Jókora elektromos autó a csehektől: itt a Skoda Enyaq

500 kilométeres hatótávval jön a Škoda elektromos autója.

Volkswagen ID.3

Taxinak kiváló lenne, családi autónak viszont nem mindenkinek jó – Volkswagen ID.3-teszt

Érdekes, jól használható, tágas és komfortos Golf-méretű kocsi, de a minőségérzete tömegközlekedési eszközöké, nem egy 17 milliós autóé.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában