A héten mutatta be az elektromos autóját a Porsche, és ez a Tesla vezérét is érzékenyen érintette. Elon Musk először azon viccelődött, hogy a Taycan csúcsmodelljét Turbónak hívják, most azonban már annak rekordjára törne a Nürburgringen.
A Taycan új korszakot nyit a Porschénél, ez a márka első teljesen elektromos hajtású autója, és a paramétereiből kiderül, hogy sok téren a kategória legjobbjának ígérkezik. Ezzel a Tesla babérjaira tör, amit már Elon Musk sem hagyott szó nélkül, a rá jellemző tömörséggel a Twitteren tudatta a világgal, hogy mit gondol a Taycanról.
Szerintünk is furcsa, hogy Turbo lett a Taycan most bemutatott változatának a neve, de a Porschénél az utóbbi időben ezzel a szóval nem a turbófeltöltő meglétét, hanem a csúcsmodelleket jelölik. Musk szurkálódása hamar visszafelé sült el, mert a Jalopnik magazintól a Twitteren azt a választ kapta, hogy az Autopilot sem éppen az, amire a szó alapján gondolnánk.
A Porsche a Taycan bemutatása előtt árulta el, hogy a leggyorsabb négyajtós elektromos autó lett a Nürburgringen,
és a Tesla vezérét ez is érzékenyen érintette. Elon Musk eddig nem igazán érdeklődött a Nordschleifén elérhető köridő iránt, de most kijelentette, hogy már a jövő héten küld egy Model S-t a Zöld Pokolba.
Model S on Nürburgring next week
— Elon Musk (@elonmusk) September 5, 2019
A 7 perc 42 másodperces köridőt nem lesz könnyű megdönteni még akkor sem, ha a Model S két tizeddel hamarabb gyorsul százra, mint a Taycan. A Porsche ugyanis nem csak néhány gyorsulásra képes, hanem tartósan is leadja a nagy teljesítményét, a márkának elképesztő tapasztalata van a Nürburgringen, akárcsak Lars Kern tesztpilótájuknak, aki a 911 GT2 RS rekordidejét is futotta.
Elon Musk lehet, hogy egy kicsit elsiette a bejelentést, mert a Road & Track magazin megkereste a Nürburgringet, ahol azt mondták, hogy a Teslának nincs foglalt időpontja a pályán, de már az egész szezonra tele a naptárjuk. Ha sikerülne is bejutniuk a pályára, a rekordhoz megfelelő időjárást kifogni is nagy szerencsére lesz szükség.