Mérföldkőhöz érkezett az európai újautó-piac, hiszen idén augusztusban először adtak el többet a konnektorról tölthető modellekből, mint a dízelmotorosokból.

Sokszor hallottuk már, hogy a dízeleknek leáldozott, és az egyre szigorodó emissziós normák sem hagynak sok teret a gázolajos modelleknek, a gyártók egyre kevésbé fejlesztik ezeket a motorokat, amelyek lassan kezdenek eltűnni a kínálatból. Persze a közelmúlt dízelbotránya sem tett jót a megítélésüknek, de az továbbra sem változott, hogy bizonyos célra még mindig a dízel a legjobb: igazán nagy távokat kevés üzemanyagból megtenni más autóval nem lehet jobban. A vevők érdeklődése eddig kitartott, de most úgy tűnik, hogy fordulóponthoz érkeztünk.

Az európai újautó-eladásokat elemző JATO legújabb adatai szerint idén augusztusban most először többet adtak el a konnektorról tölthető hibrid és elektromos modellekből, mint a dízelekből.

A plug-in hibrid és elektromos autók eladása 151 373 darabot tett ki, ami 21 százalékos részesedést jelent, míg a dízelekből 141 635 darab fogyott, ez 20 százalékos részesedés. A piacot még mindig a benzines autók vezetik az 56 százalékos piacrésszel, de ezeknek a modelleknek a jelentős része már valamilyen hibrid technikát kapott.

Még érdekesebb ez az eredmény, ha összehasonlítjuk az előző évek adataival: a dízelek részesedése mindössze két év alatt esett 30-ról 20 százalékra, míg

a konnektorról tölthető modellek piacrésze a 2019-ben tapasztalt csupán 3 százalékról 2020-ban 11, majd idén 21 százalékra nőtt.

Az idei évben egyébként összesen már több mint 1,32 millió konnektorról tölthető autót adtak el, míg egy éve ez a szám még csak 158 ezer volt.

Európában a modellek rangsorát nézve idén augusztusban a legnépszerűbb elektromos autó a Volkswagen ID.3 volt,

szorosan mögötte a Tesla Model 3-mal, a dobogóra még a Volkswagen ID.4 fért fel, míg a plug-in hibrid modellek közt a Ford Kuga vezeti a rangsort a Mercedes-Benz GLC és a BMW 3-as sorozata előtt. A havi adatok azonban nem adják vissza a modellek népszerűségét, az alapanyaghiány miatt ugyanis mostanában közel sem egyenletesen tudnak szállítani az autógyártók.

Plug-in hibrid modellek európai eladásai 2021. augusztusban

  • Ford Kuga 3512 db
  • Mercedes-Benz GLC 2670 db
  • BMW 3-as sorozat 2343 db
  • Mercedes-Benz A-osztály 2296 db
  • Cupra Formentor 2192 db
  • Seat/Cupra Leon 2166 db
  • Peugeot 3008 1966 db
  • Hyundai Tucson 1889 db
  • BMW X3 1696 db
  • Audi A3 1692 db

Elektromos modellek európai eladásai 2021. augusztusban

  • Volkswagen ID.3 7904 db
  • Tesla Model 3 7824 db
  • Volkswagen ID.4 4624 db
  • Renault Zoe 4032 db
  • Ford Mustang Mach-E 3621 db
  • Kia e-Niro 3561 db
  • Skoda Enyaq iV 3541 db
  • Tesla Model Y 3478 db
  • Volkswagen e-up! 3219 db
  • Fiat 500e 3152 db

(Forrás: JATO, képek: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

Rebellis Rolls-Royce az izmos Ghost Black Badge

Húszéves Porsche szupersportautóra fejlesztett új sportgumit a Michelin

További cikkeink a témában