Tizenkét hengeres motorral, kézi váltóval, kupé karosszériával és négy bőrfotellel az utastérben vérbeli olasz gran turismo a Ferrari 456M GT.

Tökéletes gyors utazóautó a Ferrari 456M GT, melyet tizenkét henger repít, a kabinjában négyen utazhatnak kényelemben, a vezető keze alatt pedig ott a nyitott kulisszás kézi váltó króm karja. Amit ez a 2001-es 456-os tud, annál több nem is kell egy emlékezetes autózáshoz.

Klasszikus architektúra, kényelmes utastér és a Ferrari tizenkét hengeres motorja teszi isteni kupévá.

Gyönyörűen mutatja meg a 456-os Ferrari vonalait az Grigio Titanio fényezés, melytől igazán elegáns gép ez a tizenkét hengeres kupé. Széles és lapos hűtőmaszkján ágaskodó lovacska van és króm lamellák, felette bukólámpa, majd az üvegeken keresztül is ragyogó bézs utastér, a hátulján négy kipufogó és ezekre rímelő, négyes osztású lámpák.

Majdnem annyira megosztó jelenség volt a 456-os a kilencvenes évek elején, mint később a shooting brake formájú FF vagy a szabadidő-autós Purosangue. A Pininfarina stúdiónál dolgozó Pietro Camardella a 356 GTB-ből merített ihletet az ék alakú formához. Hosszú gépházteteje és folyamatosan emelkedő övvonala van, oldalt hangsúlyos hűtőnyílással.

1992-ben mutatták be a Ferrari 456 GT-t, mely aztán tíz éven át maradt gyártásban. Öt évvel a bemutató után tartották a frissített 456M GT premierjét, mely plusz betűje a Modificata rövidítése. Csiszoltak az autó aerodinamikáján és hűtésén, valamint új ülések és az 550-es nagyobb fékei kerültek az első tengelyre.

Szépsége nem érhet fel a korszak másik tizenkét hengeres Ferrarijához, az 550 Maranellóhoz, de a 456-osnak nem is az a célja. Mert ez az autó arra készült, hogy stílusosan és kényelmesen, de sportkupéhoz illő tempóban lehessen vele falni a kilométereket. Mindez látszik is rajta, ezért önmagában is nagyon szerethető gép.

Csodálatos a Connolly bőrrel kárpitozott utastér, de a 456M GT karakterét a V12-es szívómotor határozza meg.

Ezeken az autókon érezhető igazán, hogy a Ferrari ebben a műfajban évtizedek óta verhetetlen. Hatfokozatú kézi váltója van, olyan nyitott kulisszával és vékonyka krómozott váltókarral és gombbal, hogy egyértelműen a beltér éke. Hogy jobb legyen a súlyelosztása, transaxle elrendezésű, tehát a váltóház a hátsó tengelynél van.

5,5 literes, 65 fokos hengerszögű szívó V12-es van a 456M GT-ben, mely 6250-es fordulaton adja le a 442 lóerős teljesítményét és 550 Nm nyomatéka van. 5,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra a szárazon is 1690 kilogrammos kupé, a végsebessége pedig 300 km/óra felett van.

2000 decemberében szállították le Enzo Ferrari egyik kedvenc kereskedőjéhez, a francia Charles Pozzihoz.

Huszonöt éves korára is kevesebb, mint hétezer kilométer van az autóban, így a 456-os újszerű állapotban van. Ez egy igazi időkapszula, amit a legtöbben örömmel állíthatnak be a gyűjteményükbe, pedig ennek a pazar négyüléses Ferrarinak az autópályákon és hegyi szerpentineken volna a helye.

Ez is érdekelhet:

Elegáns álomautó a kék Ferrari 456 GT

Igazi olasz túrakupé, tizenkét hengerrel és kézi váltóval.

Igazi olasz finomság a Ferrari-motoros Lancia Thema 8.32

Ferrari-motor és finom bőrkárpit egy olasz luxuslimuzinban a 80-as évekből.

Egyszerűen gyönyörű ez a Ferrari F355 Spider

Igazi poszterautó a kilencvenes évekből.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés