Tizenkét hengeres motorral, kézi váltóval, kupé karosszériával és négy bőrfotellel az utastérben vérbeli olasz gran turismo a Ferrari 456M GT.

Tökéletes gyors utazóautó a Ferrari 456M GT, melyet tizenkét henger repít, a kabinjában négyen utazhatnak kényelemben, a vezető keze alatt pedig ott a nyitott kulisszás kézi váltó króm karja. Amit ez a 2001-es 456-os tud, annál több nem is kell egy emlékezetes autózáshoz.

Klasszikus architektúra, kényelmes utastér és a Ferrari tizenkét hengeres motorja teszi isteni kupévá.

Gyönyörűen mutatja meg a 456-os Ferrari vonalait az Grigio Titanio fényezés, melytől igazán elegáns gép ez a tizenkét hengeres kupé. Széles és lapos hűtőmaszkján ágaskodó lovacska van és króm lamellák, felette bukólámpa, majd az üvegeken keresztül is ragyogó bézs utastér, a hátulján négy kipufogó és ezekre rímelő, négyes osztású lámpák.

Majdnem annyira megosztó jelenség volt a 456-os a kilencvenes évek elején, mint később a shooting brake formájú FF vagy a szabadidő-autós Purosangue. A Pininfarina stúdiónál dolgozó Pietro Camardella a 356 GTB-ből merített ihletet az ék alakú formához. Hosszú gépházteteje és folyamatosan emelkedő övvonala van, oldalt hangsúlyos hűtőnyílással.

1992-ben mutatták be a Ferrari 456 GT-t, mely aztán tíz éven át maradt gyártásban. Öt évvel a bemutató után tartották a frissített 456M GT premierjét, mely plusz betűje a Modificata rövidítése. Csiszoltak az autó aerodinamikáján és hűtésén, valamint új ülések és az 550-es nagyobb fékei kerültek az első tengelyre.

Szépsége nem érhet fel a korszak másik tizenkét hengeres Ferrarijához, az 550 Maranellóhoz, de a 456-osnak nem is az a célja. Mert ez az autó arra készült, hogy stílusosan és kényelmesen, de sportkupéhoz illő tempóban lehessen vele falni a kilométereket. Mindez látszik is rajta, ezért önmagában is nagyon szerethető gép.

Csodálatos a Connolly bőrrel kárpitozott utastér, de a 456M GT karakterét a V12-es szívómotor határozza meg.

Ezeken az autókon érezhető igazán, hogy a Ferrari ebben a műfajban évtizedek óta verhetetlen. Hatfokozatú kézi váltója van, olyan nyitott kulisszával és vékonyka krómozott váltókarral és gombbal, hogy egyértelműen a beltér éke. Hogy jobb legyen a súlyelosztása, transaxle elrendezésű, tehát a váltóház a hátsó tengelynél van.

5,5 literes, 65 fokos hengerszögű szívó V12-es van a 456M GT-ben, mely 6250-es fordulaton adja le a 442 lóerős teljesítményét és 550 Nm nyomatéka van. 5,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra a szárazon is 1690 kilogrammos kupé, a végsebessége pedig 300 km/óra felett van.

2000 decemberében szállították le Enzo Ferrari egyik kedvenc kereskedőjéhez, a francia Charles Pozzihoz.

Huszonöt éves korára is kevesebb, mint hétezer kilométer van az autóban, így a 456-os újszerű állapotban van. Ez egy igazi időkapszula, amit a legtöbben örömmel állíthatnak be a gyűjteményükbe, pedig ennek a pazar négyüléses Ferrarinak az autópályákon és hegyi szerpentineken volna a helye.

Ez is érdekelhet:

Elegáns álomautó a kék Ferrari 456 GT

Igazi olasz túrakupé, tizenkét hengerrel és kézi váltóval.

Igazi olasz finomság a Ferrari-motoros Lancia Thema 8.32

Ferrari-motor és finom bőrkárpit egy olasz luxuslimuzinban a 80-as évekből.

Egyszerűen gyönyörű ez a Ferrari F355 Spider

Igazi poszterautó a kilencvenes évekből.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! – Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Kívül rondább, belül szebb az új Subaru Outback

Szép és elegáns a megújult Volvo S90-es

További cikkeink a témában
Az elektromos városi autó forradalmát hozta el az új Citroën ë-C3
Hirdetés