Szupersportautókhoz illő teljesítmény és túrakupékhoz méltó kényelem teszi igazán élvezhetővé a Ferrari SF90 Stradalét, mely remekül tudja viselni a britek hagyományos versenyszíneit és az elegáns bézs utasteret.

Mindenki azonnal a piros Ferrarikra gondol, de néha érdemes kinézni a rikító árnyalatok mögül és megnézni, hogy mennyire más arcát mutatja egy sportautó, ha nem a feltűnés a cél, hanem a stílus. A 2019-ben bemutatott SF90 Stradale évekkel később is az egyik leggyorsabb Ferrari, de nagyon jól áll neki az is, amikor ezt nem akarja mindenki arcába üvölteni.

Ennél finomabban már aligha lehetne tálalni egy 1000 lóerős hibrid Ferrarit.

Miután szakítottak a Pininfarinával, voltak nehéz évei a Ferrarinak, de mostanra egyértelműen magára talált Flavio Manzoni és formatervező csapata, mert gyönyörű és harmonikus sportautók készülnek Maranellóban. Remek példa erre az SF90 is, ami szinte diszkrét ahhoz képest, hogy milyen eszeveszettül erős és gyors autó.

Három villanymotorja közül kettő az első kerekeket hajtja, egyet pedig a nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltóhoz csatlakoztattak, de a főszerep még mindig a benzinmotoré. A Ferrari SF90 kétfős kabinja mögött egy 4,0 literes, V8-as biturbó ül, mely 780 lóerejét 7500-as fordulaton adja le. Mindent bevetve az autó rendszerteljesítménye 8000-es fordulaton 1000 lóerő és 800 Nm nyomatéka van 6000-nél.

Egyetlen feltöltéssel kevesebb, mint harminc kilométert képest megtenni teljesen elektromos módban a 7,9 kWh-s lítiumion akkumulátorral, de itt a hibrid hajtás 220 lóereje nem abban az értelemben szolgálja a hatékonyságot, ahogyan egy átlagos plug-in hibrid esetében. Az autó száraz súlya a 270 kilogrammos hibrid rendszerrel is csak 1,6 tonna.

Qualify módban az SF90 Stradale-nak csak 2,5 másodpercre van szüksége a százas sprinthez és 6,7 másodperc alatt már 200-zal száguld. Az 1000 lóerős Ferrari végsebessége 340 km/óra. 250 km/órás sebességnél 390 kilogramm leszorítóerőt termel az olyan aerodinamikai trükkökkel, mint az aktív hátsó szárny vagy az örvénygenerátor.

Ezzel az autóval legalább akkorát lehet villantani a versenypályán, mint a luxusszálloda előtt.

Különösen igaz ez erre a British Racing Green színű autóra, mely azokat az időket idézi, amikor még nem a szponzorok, hanem a nemzetek határozták meg a versenyautók színét. A mélyzöld szín miatt szinte alig látszik, hogy az SF90 Stradale tetejét feketére fényezték.

Utasterében JBL audio rendszer és Apple CarPlay teszi kellemesebbé az utazást, de leginkább a Daytona stílusban, bézs bőrkárpitba varrt sportülések és műszerfal miatt végtelenül kellemes az újonnan több mint 220 millió forintos Ferrari belseje.

Ez is érdekelhet:

Csillogás és tragédia a zöld Ferrari mögött

Sandra West nem színésznő volt, de nem véletlenül beszéltek róla Hollywoodban, és a Ferrari csak az egyik ok volt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Szinte új ez a kilencvenes évekbeli Ferrari 348 tb

További cikkeink a témában