Akinek bejött az élet, az megvalósíthatja a gyerekkori álmát, vehet egy olyan piros Ferrarit, amiből talán a legtöbb van. Aki ennél mélyebben van már az olasz sportautók gyűjtögetésében, az akár a limitált szériás modellekre is engedélyt kaphat, de az igazán nagyoknak olyan egyedi Ferrarik készülnek, mint az SP-8.
Mióta a Ferrari szakított a Pininfarinával és a karosszériákat sem a Scaglietti műhelyében kalapálják, azóta a legtöbb modell formaterve a maranellói Centro Stile Ferrariban készül, ez nem volt másképp az SP-8 esetében sem. A legnagyobb különbség egy F8 Spiderhez képest, hogy ennél az autónál a dizájnerek ötletei mellett minden vonalban ott van a tajvani ügyfél víziója is.
Hűtőrácsa öntött alumíniumból van, a kialakításához pedig szélcsatornás teszteket végeztek.
Nem esztétikai, hanem műszaki szempontok miatt hagytak egyre nagyobb helyet a lamellák között az autó széleihez közelítve, ezzel a megoldással tudják jól terelni a levegőt a hűtőkhöz. A Ferrari SP-8 az F8 Spider műszaki alapjaira épül, de megköveteli a tökéletes időjárást, mert nincsen teteje. Hátsó lámpái a Romáról származnak, a kipufogócsövek pedig a 296 GTB-t idézik, a felniket az F40-es kerekei alapján tervezték kifejezetten az SP-8-hoz. Kétszínű karosszériáján a Blu Scuro Stellato és a matt Argento Micalizzato szín fűződik össze, melyet kékre színezett szénszálas elemek egészítenek ki.
3,9 literes, V8-as motorját két turbófeltöltő hergeli 721 lóerősre és 770 Nm nyomatékúra, ezzel az F8 Spider 2,9 másodperc alatt villan 100-ra, de a 200-hoz is elég neki 8,2 másodperc. A teljesen egyedi SP-8-ast azonban aligha kergetik majd gyakran a pályanapokon. Bemutatója után a Ferrari Múzeumban állítják majd ki a kétüléses roadstert, aztán bekerül a tajvani gyűjteménybe.
Ez is érdekelhet: