Rengeteg autó mögött rejtőzik elképesztő történet, de csak nagyon kevés olyan sztori van, amiből nagyszerű film is készült. Ennek a fehér Ferrari Testarossának az első tulajdonosa viszont olyan felemelkedésen és bukáson van túl, ami tényleg a vászonra kívánkozott. Ezt itt maga Jordan Belfort vette át újonnan.

Jordan Belfort történetét nehéz is volna elmesélni röviden, hiszen az amerikai bróker vagy nagyban játszó szélhámos életéből maga Martin Scorsese csinált hihetetlenül hosszú, de remek filmet Leonadro DiCaprio, Jonah Hill és Margot Robbie, valamint Matthew McConaughey szereplésével. Számtalan autót vonultattak fel a filmben, melyből könnyen átjön a korszak hangulata, ehhez pedig képesek voltak összetörni egy Lamborghini Countach-t is, de a Ferrari felbukkanásából lehet először igazán sejteni, hogy itt valakinek bejött az élet.

Ez ráadásul egy hiteles elem, nem véletlenül szerepel a filmben a Miami Vice specifikációjú Ferrari Testarossa.

Semmi nem jelzi jobban a 80-as éveket egy Testarossánál, az egészen biztos. Az autó formája annyira ikonikus, hogy sosem ment ki a divatból és mindig vágyott sportautó marad a Ferrari középmotoros csúcsmodellje. Miután a Ferrari átállt a sportos hangulatú középmotoros gran turismók gyártására, a Testarossa jelentette a csúcspontot.

180 fokos hengerszögű V12-es motorja miatt a hátulját kiszélesítették, a légbeömlőket pedig a biztonsági előírásoknak megfelelően burkolták. A Testarossa színre fújt oldalsó lamellái úgy engedik be a levegőt és tartják távol a hűtőtől a nagyobb köveket, hogy közben nem törik meg a formát hatalmas nyílások. Annyira népszerű lett, hogy a 80-as évek tuningvilága minden autóra ilyen rácsokat aggatott, de egyiken sincs annyira a helyén, mint a Ferrarin.

1991 márciusában szállították le az amerikai piacra készült fehér Testarossát egy New York-i kereskedésbe.

Fehér fényezésével és bézs bőrrel kárpitozott belterével épp olyan, mint amilyennel Don Johnson üldözte a bűnt a Miami Vice-ban. Első tulajdonosa pedig a papírok szerint a gyorsan meggazdagodó Jordan Belfort volt. Több mint harminc év alatt az autót nem használták el, mostanra is csak 8508 mérföld van az órájában és az eredeti, első szerelésű gumik feszülnek az ötküllős felniken.

Ha van igazán kívánatos gyűjtői darab, akkor ez egész biztosan az. Itt minden összeérik, hiszen az autó egy legenda, az első tulajdonos története pedig nehezen felülmúlható.

Ez is érdekelhet:

Ez történt A Wall Street farkasa Lamborghinijével

Ez a fehér Countach volt minden idők egyik legdrágább filmes autója.

Elragadó és páratlan ritkaság a Ferrari Daytona első prototípusa

Megmenekült a bontás elől, most millió dolláros ritkaság ez a Ferrari prototípus.

Erre sem a világ, sem a Ferrari nem volt felkészülve

Enzo Ferrari kénytelen volt Fiattal járni, ezért azonnal rábólintott a négyajtós Ferrarira.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés