A Ford egy időben az európai piacon is próbálkozott az Edge forgalmazásával, de nem igazán szerették meg a vevők. Az utódja, ami csaknem akkorára nőtt, mint az Explorer, nálunk biztosan nem lesz kapható.
Az Edge első generációját még 2006-ban mutatta be a Ford azzal a céllal, hogy a nálunk Kuga néven forgalmazott Escape és az Explorer közötti űrt töltse ki a kínálatban. A minden téren jobb második széria 2015-ben jött ki, és mivel egyre több példánya tűnt fel az európai utakon, a Fordnál úgy döntöttek, hogy hivatalosan is forgalmazzák.
Csak egy pár évig lehetett kapni nálunk, és hiába árulták biturbó dízelmotorral, elegáns Vignale kivitelben is,
nem sokat adtak el belőle. A legjobb évében, 2017-ben 16 ezer darab fogyott egész Európában, miközben az Egyesült Államokban csaknem 150 ezer, és Kínában is több mint százezer példányt el tudtak adni, csak abban az évben.
A ráncfelvarrását még megérte, de a Ford hamarosan kivonta az európai piacról az Edge-et,
helyette a plug-in hibridként kapható, ezért papíron jobb emissziójú V6-os Explorert vezette be. Az Egyesült Államokban és Kínában azóta is kapható az Edge, az amerikai piacon sportos ST változatban, a kínain pedig hosszabb karosszériával, Edge Plus néven.
Most pedig itt a vadonatúj Edge, amit egyelőre csak a kínai vásárlók kapnak meg.
A dizájnja a szintén kínai Mondeót idézi, és ennél is érdekesebb, hogy mekkorára nőtt. A hossza kereken öt méter, amivel csak öt centivel marad el az Explorer mögött, de a pár centi híján kétméteres szélessége és a 2,95 méteres tengelytávja is figyelemreméltó.
Az Edge műszerfalára szélesvásznú, 27 colos dupla kijelző került a 12,3 colos műszeregység mellé,
a második üléssorban pedig két külön, elektromosan állítható fotel található. A Ford a 252 lóerős kétliteres benzinessel kínálja, és egy 275 lóerős hibridet is gyártanak majd belőle. Hiába tetszene jobban, mint a régi, ez az új Edge szinte biztos, hogy nem lesz kapható nálunk.
Ez is érdekelhet: