A Ford egy időben az európai piacon is próbálkozott az Edge forgalmazásával, de nem igazán szerették meg a vevők. Az utódja, ami csaknem akkorára nőtt, mint az Explorer, nálunk biztosan nem lesz kapható.

Az Edge első generációját még 2006-ban mutatta be a Ford azzal a céllal, hogy a nálunk Kuga néven forgalmazott Escape és az Explorer közötti űrt töltse ki a kínálatban. A minden téren jobb második széria 2015-ben jött ki, és mivel egyre több példánya tűnt fel az európai utakon, a Fordnál úgy döntöttek, hogy hivatalosan is forgalmazzák.

Az Edge első szériáját még csak az Egyesült Államokból lehetett behozni
Csak egy pár évig lehetett kapni nálunk, és hiába árulták biturbó dízelmotorral, elegáns Vignale kivitelben is,

nem sokat adtak el belőle. A legjobb évében, 2017-ben 16 ezer darab fogyott egész Európában, miközben az Egyesült Államokban csaknem 150 ezer, és Kínában is több mint százezer példányt el tudtak adni, csak abban az évben.

A második generációs Edge, amit nálunk is forgalmaztak, lent a Vignale kivitel, valamint a ráncfelvarrás utáni ST
A ráncfelvarrását még megérte, de a Ford hamarosan kivonta az európai piacról az Edge-et,

helyette a plug-in hibridként kapható, ezért papíron jobb emissziójú V6-os Explorert vezette be. Az Egyesült Államokban és Kínában azóta is kapható az Edge, az amerikai piacon sportos ST változatban, a kínain pedig hosszabb karosszériával, Edge Plus néven.

Most pedig itt a vadonatúj Edge, amit egyelőre csak a kínai vásárlók kapnak meg.

A dizájnja a szintén kínai Mondeót idézi, és ennél is érdekesebb, hogy mekkorára nőtt. A hossza kereken öt méter, amivel csak öt centivel marad el az Explorer mögött, de a pár centi híján kétméteres szélessége és a 2,95 méteres tengelytávja is figyelemreméltó.

Az Edge műszerfalára szélesvásznú, 27 colos dupla kijelző került a 12,3 colos műszeregység mellé,

a második üléssorban pedig két külön, elektromosan állítható fotel található. A Ford a 252 lóerős kétliteres benzinessel kínálja, és egy 275 lóerős hibridet is gyártanak majd belőle. Hiába tetszene jobban, mint a régi, ez az új Edge szinte biztos, hogy nem lesz kapható nálunk.

Ez is érdekelhet:

Európába passzírozták – Ford Explorer-teszt

Egy ekkora SUV-nek egyszerűen kicsi Európa. Na és? – kérdezték a Fordnál, és itt is piacra dobták az egyértelműen Észak-Amerikának szánt modellt.

Ilyen autókkal veszik fel a filmek autós üldözéses jeleneteit

A legújabb kamerás kocsi egy Ford Edge ST-ből épült.

Ha prémium crossover kell, ami nem tolakodó, itt a Vignale

Ha feljebb lépnél, és van miből, de nem kérsz a prémiummárkákkal járó hátrányokból, akkor a Vignale modelleket neked találta ki a Ford. Kipróbáltuk a márka két új crossoverét.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés