Hófehér fényezésén kontrasztos fekete és kék csíkok futnak végig, szúrófények ülnek a hűtőmaszk előtt, a csomagtérfedélen pedig egy kis szárny. A Ford Escort RS Turbo egy tökéletes hot hatch a nyolcvanas évekből.
Erika kódnév alatt kezdődött meg a harmadik generációs Escort fejlesztése, mely szakított a hátsókerekes alapokkal és a többi kompakthoz hasonlóan keresztmotoros és elsőkerék-hajtású lett. 1980 szeptemberében jelent meg és rögtön behúzta az Év Autója díjat, valamint a britek népszerűségi listáján vezető helyre ugrott. Mivel a Ford nem versenyezni, hanem leigázni akarta a Volkswagen Golf GTI-t, ezért turbófeltöltővel hergelték a legizmosabb Escortot.
Több mint nyolcezer darab készült az első szériás Escort RS Turbóból, szinte mind fehér színben, csak három lett fekete, köztük Diana hercegnőé.
Kiszélesített kerékjárati ívei és fényezett lökhárítói egyértelműen sportosabbá teszik az Escort. formáját. A hátsó szárny és a hűtőmaszk előtt lévő kiegészítő lámpák pedig hozzák a ralis hangulatot, ami nem véletlen. Az A csoportos homologizációhoz mininum ötezer darab utcai autóra volt szükség, ezt éppen felülteljesítette az késve bevezetett Escort RS Turbo. Ellentétben a második szériával, ennek az 1985-ös autónak még a szögletes fényszórói és bordázott hátsó lámpái vannak.
Antracit színű utasterében négyküllős sportkormány van és markánsan formázott, kékkel szegélyezett Recaro sportülések. Az óracsoport csak a szokványos információkat mutatja, de a középkonzolon sincsenek olyan műszerek, ami egy ilyen turbós hot hatch-ben szokás, csak egy kazettás rádió és a fűtés gombjai.
Rozsdamentes volt a karosszériája, mégis atomjaira szedték az autót és az utolsó csavarig felújították. Hogy ez így maradjon még hosszú ideig, komoly alvázvédelmet kapott a gyári fehér színére újrafényezett Escort. A legtöbb kiegészítőből és műanyag elemből újat vásároltak hozzá, néhányat pedig azzal az alapossággal varázsolták újjá, mint a komplett autót. Motorterében is minden új, a turbófeltöltőt felújították és olyan tisztaság van, hogy egy katalógusban is hihetetlen volna.
Részlegesen önzáró differenciálműve van és ötfokozatú kézi váltója, az 1,6 literes motor pedig 132 lóerős és 180 Nm nyomatéka van. Az 1 tonna körüli Ford Escort RS Turbo nagyjából 8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 210 km/óra a végsebessége. Ilyen makulátlan állapotban viszont sokkal inkább egy szoborszerű veterán, mint élményautó.
Ez is érdekelhet: