Piros fényezés, szúrófények, hátsó szárny – ez az RS Turbo tesz róla, hogy ne keverd össze a többi Ford Escorttal.

1980 szeptemberében váltott az egyre népszerűbb keresztmotoros elrendezésre a Ford Escort, melyet Erika kódnév alatt fejlesztettek már a 70-es évektől. Megjelenése után hamar a népszerűségi lista élére ugrott, még az Év Autója díjat is megnyerte, aztán nyolc éven keresztül lett a britek legkedveltebb autója. Hat év után frissítették a modellt, mely simább orrával és a bordázott hátsó lámpák elhagyásával jobban illeszkedett a modernebb Scorpióhoz. De az Escort RS Turbo lényege nem a modernebb megjelenés, hanem a technika.

Mindenhol elkezdtek felbukkanni a zsebrakéták, ebből pedig a Ford sem maradt ki.

Ekkoriban volt a hot hatch-ek első virágkora, mert a Volkswagen Golf GTI-n túl ott volt a Renault 5 GT Turbo és a Peugeot 205 GTi is, de a Ford sem maradt ki a buliból. Először megjelent az Escort XR3i, mely hamar a kategória legnépszerűbb autója lett Angliában, majd emelték a tétet az RS Turbóval.

Első körben kizárólag fehérben készült, valamint három fekete Escort RS Turbót készítettek, melyek közül egyiket Diana hercegnő használt. Mind közül természetesen ez az autó toronymagasan a legértékesebb. Egyesek csak erős frissítést látnak benne, mások szerint az Escortok negyedik generációja köszöntött be 1986-ban, de annyi egészen biztos, hogy az RS Turbo ennek is a teteje.

Semmivel össze nem téveszthető a nagylökhárítós, szúrófényes, ezüst alufelniken feszítő szárnyas Escort.

Pontosan úgy néz ki az Escort RS Turbo, ahogyan egy sportmodellnek ki kell néznie. Mélyre húzott, karosszéria színére lökhárítói és oldalszoknyái vannak, a hátul pedig szárny a csomagtérfedélen, továbbá az elmaradhatatlan RS Turbo felirat. ABS-szel szerelték és a színválaszték is bővült, ez a piros is mennyire nagyszerűen áll neki.

1,6 literes, négyhengeres turbómotorja 132 lóerőt ad le 5750-es fordulaton és 180 Nm nyomaték présel bele a plüss Recaro sportülésekbe. A Ford Escort RS Turbo valamivel több mint 8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig alulról karcolja a 210 km/órát. Ideális veteránautó azoknak, akik valami ritkára és sportosra vágynak.

Ez is érdekelhet:

Bármikor készen áll egy jó autózásra ez a zöld Peugeot 205 GTi

Majd' tizenöt millió forintért kelt el ez a ritka Peugeot 205 GTi.

Addig vegyél hot hatch-et, amíg nem késő!

Mielőtt kihalnak, élvezd, hogy léteztek izmos kompaktok!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

A Suzuki első elektromos autója lesz az új e-Vitara

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés