Piros fényezés, szúrófények, hátsó szárny – ez az RS Turbo tesz róla, hogy ne keverd össze a többi Ford Escorttal.

1980 szeptemberében váltott az egyre népszerűbb keresztmotoros elrendezésre a Ford Escort, melyet Erika kódnév alatt fejlesztettek már a 70-es évektől. Megjelenése után hamar a népszerűségi lista élére ugrott, még az Év Autója díjat is megnyerte, aztán nyolc éven keresztül lett a britek legkedveltebb autója. Hat év után frissítették a modellt, mely simább orrával és a bordázott hátsó lámpák elhagyásával jobban illeszkedett a modernebb Scorpióhoz. De az Escort RS Turbo lényege nem a modernebb megjelenés, hanem a technika.

Mindenhol elkezdtek felbukkanni a zsebrakéták, ebből pedig a Ford sem maradt ki.

Ekkoriban volt a hot hatch-ek első virágkora, mert a Volkswagen Golf GTI-n túl ott volt a Renault 5 GT Turbo és a Peugeot 205 GTi is, de a Ford sem maradt ki a buliból. Először megjelent az Escort XR3i, mely hamar a kategória legnépszerűbb autója lett Angliában, majd emelték a tétet az RS Turbóval.

Első körben kizárólag fehérben készült, valamint három fekete Escort RS Turbót készítettek, melyek közül egyiket Diana hercegnő használt. Mind közül természetesen ez az autó toronymagasan a legértékesebb. Egyesek csak erős frissítést látnak benne, mások szerint az Escortok negyedik generációja köszöntött be 1986-ban, de annyi egészen biztos, hogy az RS Turbo ennek is a teteje.

Semmivel össze nem téveszthető a nagylökhárítós, szúrófényes, ezüst alufelniken feszítő szárnyas Escort.

Pontosan úgy néz ki az Escort RS Turbo, ahogyan egy sportmodellnek ki kell néznie. Mélyre húzott, karosszéria színére lökhárítói és oldalszoknyái vannak, a hátul pedig szárny a csomagtérfedélen, továbbá az elmaradhatatlan RS Turbo felirat. ABS-szel szerelték és a színválaszték is bővült, ez a piros is mennyire nagyszerűen áll neki.

1,6 literes, négyhengeres turbómotorja 132 lóerőt ad le 5750-es fordulaton és 180 Nm nyomaték présel bele a plüss Recaro sportülésekbe. A Ford Escort RS Turbo valamivel több mint 8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig alulról karcolja a 210 km/órát. Ideális veteránautó azoknak, akik valami ritkára és sportosra vágynak.

Ez is érdekelhet:

Bármikor készen áll egy jó autózásra ez a zöld Peugeot 205 GTi

Majd' tizenöt millió forintért kelt el ez a ritka Peugeot 205 GTi.

Addig vegyél hot hatch-et, amíg nem késő!

Mielőtt kihalnak, élvezd, hogy léteztek izmos kompaktok!

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
A private jet nem luxust, hanem minőségi időt ad – felszálltunk a VistaJet zászlóshajó gépére
Hirdetés