A Hyundai prémiummárkája még csak pár hete leplezte le az elektromos autóját, máris kiderült, hogy a Genesis GV60 az európai piacon is kapható lesz.

Nagy léptekkel jön fel a Hyundai-csoport prémiummárkája, az önállóvá vált Genesis, amely a koreai és az amerikai piac után az európait is meghódítaná.

Európában is kapható lesz a Genesis, a koreai prémiumautó

A Lexus után újabb keleti ellenfelet kapnak a német prémiummárkák.

A forgalmazás nemrég indult meg a nagyobb piacokon az üzleti G80 és GV80, valamint a középkategóriás G70 és GV70 modellekkel, és máris itt a következő újdonság, a Genesis elektromos autója.

Az eleve elektromos autónak tervezett GV60 nem egészen a semmiből jött,

hiszen ugyanarra az E-GMP padlólemezre épül, mint a mostanában a kereskedésekbe kerülő Hyundai Ioniq 5 és Kia EV6, tulajdonképpen azoknak a testvérmodellje, de teljesen egyedi formába csomagolták. A dizájnt már fejtegettük a bemutatóján, most pedig a műszaki részletek is kiderültek.

A két testvére 58 kilowattórás akkumulátorral is kapható, de a Genesis csak a nagyobb, 77,4 kilowattórás akkuval kínálja majd a GV60-ast.

A hátsókerék-hajtású alapmodell 228 lóerőre és 350 Nm-re képes, 451 kilométeres hatótávval,

míg az összkerékhajtású változat 319 lóerős és 650 Nm a nyomatéka, ez a modell 400 kilométert megy egy feltöltéssel.

A Genesis nem készített 585 lóerős GT változatot, mint a Kia, de a Road Preview rendszere állandóan kamerával figyeli az utat, és ahhoz állítja a felfüggesztés csillapítását, míg a Road Active Noise Control rendszer kioltja a csendes elektromos hajtás mellett esetleg jobban hallatszó zajokat.

A GV60-ban kamerával helyettesített visszapillantó tükröket és még driftelésre való üzemmódot is találunk.

A képeken még nem látszott, de a GV60 valamivel kisebb, mint a testvérmodellek.

A 4,52 méteres hossza 12 centivel rövidebb, mint az Ioniq 5, és 16 centivel kisebb, mint az EV6 hasonló értéke, a 2,9 méteres tengelytávja éppen akkora, mint a Kia hasonló mérete, és tíz centivel rövidebb a Hyundai háromméteres tengelytávjánál.

A Genesis még csak a koreai piacra szánt modell adatait árulta el, de ezekre számíthatunk az európai változatban is. A GV60 nagy előnye még a valóban villámgyors töltés: ha találunk megfelelő töltőoszlopot, akkor 350 kilowattal is tölthető, ami azt jelenti, hogy 10-ről 80 százalékra mindössze 18 perc alatt feltölthetjük majd.

Ez is érdekelhet:

Európának sportkombit is készített a Genesis

Komolyan veszi a hódítást a koreai prémiummárka.

Nahát, a Hyundai jobb elektromos Golfot csinált, mint a Volkswagen!

Féltem tőle, hogy egy túlfújt geg lesz, de nem. A Hyundai Ioniq 5 a retrós, kockás dizájnmáz alatt egy kiváló, élhető, jól használható mindennapi villanyautó.

Itt egy újabb villanyautó, az orrában csomagtartó! Első üléspróba a Kia EV6-ról

Sajnos az előszériás, féltve óvott demópéldánnyal egy métert se mehettünk, de azt már tudjuk, mekkora belül és mennyire kényelmesek az ülései!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés