A Hyundai prémiummárkája még csak pár hete leplezte le az elektromos autóját, máris kiderült, hogy a Genesis GV60 az európai piacon is kapható lesz.

Nagy léptekkel jön fel a Hyundai-csoport prémiummárkája, az önállóvá vált Genesis, amely a koreai és az amerikai piac után az európait is meghódítaná.

Európában is kapható lesz a Genesis, a koreai prémiumautó

A Lexus után újabb keleti ellenfelet kapnak a német prémiummárkák.

A forgalmazás nemrég indult meg a nagyobb piacokon az üzleti G80 és GV80, valamint a középkategóriás G70 és GV70 modellekkel, és máris itt a következő újdonság, a Genesis elektromos autója.

Az eleve elektromos autónak tervezett GV60 nem egészen a semmiből jött,

hiszen ugyanarra az E-GMP padlólemezre épül, mint a mostanában a kereskedésekbe kerülő Hyundai Ioniq 5 és Kia EV6, tulajdonképpen azoknak a testvérmodellje, de teljesen egyedi formába csomagolták. A dizájnt már fejtegettük a bemutatóján, most pedig a műszaki részletek is kiderültek.

A két testvére 58 kilowattórás akkumulátorral is kapható, de a Genesis csak a nagyobb, 77,4 kilowattórás akkuval kínálja majd a GV60-ast.

A hátsókerék-hajtású alapmodell 228 lóerőre és 350 Nm-re képes, 451 kilométeres hatótávval,

míg az összkerékhajtású változat 319 lóerős és 650 Nm a nyomatéka, ez a modell 400 kilométert megy egy feltöltéssel.

A Genesis nem készített 585 lóerős GT változatot, mint a Kia, de a Road Preview rendszere állandóan kamerával figyeli az utat, és ahhoz állítja a felfüggesztés csillapítását, míg a Road Active Noise Control rendszer kioltja a csendes elektromos hajtás mellett esetleg jobban hallatszó zajokat.

A GV60-ban kamerával helyettesített visszapillantó tükröket és még driftelésre való üzemmódot is találunk.

A képeken még nem látszott, de a GV60 valamivel kisebb, mint a testvérmodellek.

A 4,52 méteres hossza 12 centivel rövidebb, mint az Ioniq 5, és 16 centivel kisebb, mint az EV6 hasonló értéke, a 2,9 méteres tengelytávja éppen akkora, mint a Kia hasonló mérete, és tíz centivel rövidebb a Hyundai háromméteres tengelytávjánál.

A Genesis még csak a koreai piacra szánt modell adatait árulta el, de ezekre számíthatunk az európai változatban is. A GV60 nagy előnye még a valóban villámgyors töltés: ha találunk megfelelő töltőoszlopot, akkor 350 kilowattal is tölthető, ami azt jelenti, hogy 10-ről 80 százalékra mindössze 18 perc alatt feltölthetjük majd.

Ez is érdekelhet:

Európának sportkombit is készített a Genesis

Komolyan veszi a hódítást a koreai prémiummárka.

Nahát, a Hyundai jobb elektromos Golfot csinált, mint a Volkswagen!

Féltem tőle, hogy egy túlfújt geg lesz, de nem. A Hyundai Ioniq 5 a retrós, kockás dizájnmáz alatt egy kiváló, élhető, jól használható mindennapi villanyautó.

Itt egy újabb villanyautó, az orrában csomagtartó! Első üléspróba a Kia EV6-ról

Sajnos az előszériás, féltve óvott demópéldánnyal egy métert se mehettünk, de azt már tudjuk, mekkora belül és mennyire kényelmesek az ülései!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában