Saját felújítási programot indít a Mazda, aminek keretében először a legelső generációs MX-5-öket hozzák gyári állapotba. A műhely egyelőre csak Japánban működik, de az alkatrészek újragyártása más földrészen élő rajongóknak is hasznos lehet.
A Ferrarinál vagy a Lamborghininél, de akár a Jaguarnál is kérhetsz olyat, hogy egy jobb sorsú veterán sportkocsit maga a gyártó hozzon rendbe, az eredeti specifikáció szerint, a gyári alkatrészekkel. Valahogy így:
Mostanáig ilyen szolgáltatást csak a prémiumgyártók indítottak, hiszen az ő ügyfeleik tudják megfizetni a gyári restaurálás borsos árát. De hamarosan a Mazdánál is teljesül minden vágya annak, aki vadonatúj állapotú bukólámpás MX-5-re pályázik.
1989-ben mutatták be az MX-5 első generációját, ami azonnal hatalmas siker lett, és a negyedik nemzedéknél tartó széria máig a világ legnépszerűbb roadster modelljének számít. De éppen ezért az 1997-ig gyártott, NA néven számon tartott első generáció legifjabb példányai is húszévesek, és a gondos kézben tartott darabok sincsenek már gyári állapotban. Rájuk gondolt a Mazda, hogy megnyitja az eleve NA szériás MX-5-ök felújítására szolgáló műhelyét. Ahonnan aztán ilyen csodák fognak kikerülni:
Egyelőre csak Japánban indul be a szolgáltatás, ahol Eunos Roadster néven árulták az MX-5-öt, de a típusnak világszerte vannak rajongói, és bizonyára máshol is vágynak már hasonlóra, ezért reméljük, hogy a Mazda máshol is nyit gyári felújító központot. Mindenesetre a korabeli alkatrészek újragyártását már tervezik, így egy vadonatúj vászontető vagy Nardi kormány beszerezhető lesz a gyártótól.
A képeket nézve máris rákívántunk egy bukólámpás MX-5-re, ne mondd, hogy te nem!