A Honda jó ideje nem kínálja az Accordot az európai piacon, amit csak azért sajnálhatunk, mert megjelent a japán márka középkategóriás szedánjának új generációja, ami a Civic mintájára készült, és együtt tudnánk vele élni.
Sok más márkához hasonlóan a Honda is évek óta kivonult a középkategóriából az európai piacon, pedig az Accord egykor nagy népszerűségnek örvendett. A típust azonban tovább kínálták más kontinenseken, és most bemutatkozott a legújabb generációja, ami a nálunk is bevezetett Civic mintájára jóval letisztultabb stílusú lett.
Az új Accord vonalvezetését az egyszerűség jellemzi, többé már nem megosztó a dizájn,
amivel a Honda szedánja a vevők többségének tetszeni fog. A méreteire sem panaszkodhatnak, az Accord szinte már kinőtte a középkategóriát, hiszen 4,97 méter hosszú, és 2,83 méteres a tengelytávja, a kerekei akár 19 colosak is lehetnek.
Ismerős lehet az új Accord berendezése, a műszerfal stílusa ugyanis az új Civicet követi.
Megjelent itt is a digitális műszeregység, a középkonzolra 12,3 colos érintőképernyő került Google-szolgáltatásokkal, és az egész műszerfal szélességén húzódik végig a huzatmentes szellőzőrács, amit szintén a Civicben láttunk.
A kínálatban kétféle motort találunk. Az alapmodellt 1,5 literes, turbós négyhengeres motor hajtja 195 lóerővel és fokozatmentes váltóval, míg a csúcsmodelleket a Civicben találhatóhoz hasonló hibrid rendszer mozgatja, kétliteres benzinmotorral és két elektromotorral, 207 lóerős teljesítménnyel és 335 Nm nyomatékkal.
A vezetéstámogató rendszerekkel gazdagon szerelt új Accord továbbra is az amerikai piac egyik legnépszerűbb modellje lehet. A gyártása a Honda ohiói üzemében folytatódik, ahonnan az utóbbi 40 évben több mint 12,5 millió példány került ki. A világ más tájain is forgalmazzák majd, de Európában egészen biztosan lemaradunk róla.
Ez is érdekelhet: