Voltak olyan zivataros idők a Honda CRX életében, amikor ez jelentette az olcsó és könnyen fejleszthető autót. Egyesek viszont fejlesztések nélkül is képesek voltak egy merész manőver után a szalagkorlátra kenni, aztán a maradékot a kert végében visszaadni a természetnek. Ez az 1990-es Honda CRX viszont igazi túlélő.

1983-ban mutatta be a Honda a Civic alapjaira épített, sportos hangulatú háromajtós kupét, mely új formában tálalta a már ismert műszaki tartalmat. A CRX nevet a Civic Renaissance Experimental rövidítése után kapta és rengetegen szerették meg a kicsi, könnyű élvezetesen vezethető, de alacsony fogyasztású autót.

Ha nem a lelkes sofőr csapta fának, akkor a legtöbb Honda CRX-et a rozsda nyugdíjazta, de itt erről szó sincs.

1990-ben szállították újonnan Svédországba a kék metálfényezésű CRX-et, melyet azóta sem regisztráltak. Láthatóan közel tökéletes formában megőrzött autó, melyben kizárólag azért van valamivel több mint 2500 kilométer, mert ennyi mindenképp szükséges volt ahhoz, hogy működőképes legyen a veterán korára is újnak mondható Honda.

Ez volt az első Honda CRX, melyet Svédországba szállítottak és egyszer meghajtották a Kågerödben lévő Ring Knutstorp versenypályán, hogy elkészítsék a helyi reklámokhoz szükséges anyagokat. Ezt követően az autó egy múzeumba került, ahol csak a szükséges karbantartások miatt mozgatták.

Ezüstösen csillogó, ötküllős alufelnijein még az eredeti, első szerelésű Falken gumik feszülnek.

Néhány apró karcot találhat karosszériáján, aki nagyon keresi, de még a kilincsek fészkei is megmenekültek a körmök nyomaitól. Az utastérben minden éppen olyan, mint 1990-ben a CRX feliratos sportülésektől a bőrbe húzott háromküllős kormányig. Európában és a japán piacon is 2+2 üléses formában árulták a CRX-et, de a lejtős tetőn túl a jelképes hátsó pad is jelzi, hogy tényleg inkább csomagtartónak jók ezek a helyek.

Végtelenül könnyű autó a CRX, a súlya bőven kevesebb mint 1 tonna, ezért az 1,6 literes, négyhengeres VTEC motor 160 lóereje tényleg veszettül szalad vele. Ebben a formában ez az autó viszont aligha lesz több egy kiállítási tárgynál.

Ez is érdekelhet:

17 kilométer van ebben a 31 éves Honda CR-X-ben

Túlzás nélkül múzeumi állapotú példányt mutatunk.

Rekordot döntött a Honda Civic Type R a Nürburgringen

Nincs ennél gyorsabb hot hatch a Nürburgringen. Azaz, most épp nincs gyorsabb.

Ínyenceknek való az első Honda Civic Type R

Itt egy bő 20 éves, 164 ezer kilométert futott Honda Civic, amiért valaki kifizetett 9 milliót. Ja, igen, mert egy Type R.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Gyönyörű ez a Jaguar E-Type, és teljesen elektromos

Corvette-motorral dobták fel ezt a klasszikus Range Rovert

További cikkeink a témában