A Honda ikonikus roadsteréből nem volt Type R változat… mostanáig. A kaliforniai Evasive Motorsports műhelyében ugyanis építettek egy S2000-est a Civic Type R motorjával.

A megjelenésük után szinte azonnal kultikus autók lettek a Honda különféle Type R modelljei, így a Civic, az Integra és az NSX, de még az Accordnak is volt csúcsváltozata. Mégis van egy típusa a Hondának, amit soha nem adtak ki Type R-ként, bizonyára mert már önmagában is elég izgalmas volt: ez az 1999-től egy évtizeden át gyártott S2000.

A kaliforniai Evasive Motorsports műhelyében nem így gondolták, mert elkészült az S2000 R, a Honda roadsterének nem hivatalos Type R változata. A motorja az előző generációs Civic Type R kétliteres, turbós négyhengerese,

több mint háromszáz lóerős, ami jelentős előrelépés az eredeti S2000 szívómotorjának 240 lóerőjétől.

Az új motor sem maradt gyári, az S2000 R-ben mégis az a legjobb, hogy megőrizte az eredeti modell hatfokozatú kézi váltóját. A Honda sportautójának a megjelenését is felturbózták, így a Championship White fényezésű első példány szélesebb sárvédőket, aerodinamikus tükröket, szénszálas motorháztetőt és hátsó szárnyat kapott.

„Az S2000 a valaha gyártott egyik legjobb élményautó”

– mondja az Evasive Motorsports egyik vezetője, és aligha tudnánk vitatkozni vele. A versenyautó-építésben szerzett több mint húszéves tapasztalatukkal megalkották a saját elképzelésüket arról, milyen is lehetett volna az eredeti S2000-ből a Type R változat.

De ez még nem minden, a kaliforniai cég műhelyében egy ennél sokkal komolyabb gép is készül. Az S2000 RS a Pikes Peak hegyi felfutójára épül, az eredeti szívómotorját 2,4 literesre fúrták, és 650 lóerőt hoztak ki belőle, amihez szekvenciális sebességváltót, egyedi lengéscsillapítókat és slick abroncsokat tesznek.

Ez is érdekelhet:

329 lóerős az új Honda Civic Type R

Már 2022 nyarán bemutatták a Honda Civic Type R-t, mely japán ízt visz a hot hatchek világába. Most végre megtudhatjuk, milyen erős és mennyire gyors!

Mit szólnál a Honda S2000 modern utódjához?

Stílusos formában támadhatna fel az ikonikus roadster.

Ezekre az új autókra vágytunk húsz éve

Az akkor új autókra, kiskocsitól a luxuskupéig.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés