Ken Block tudta, mi kell az autórajongóknak, hiszen neki is benzin folyt az ereiben, és mindig készen állt az őrült manőverekre. A látványos videóihoz pedig egészen elképesztő autókat épített a csapatával, ezek közül mutatjuk meg az öt legérdekesebbet.
Hoonicorn
A ralira épített Imprezák, Fiesták és Focusok után Ken Block készen állt arra, hogy egy igazán extrém géppel mutassa meg, mire képes. A Hoonigan és unicorn szavakról elnevezett Hoonicorn
alapját egy ’65-ös Mustang adta, de annyira átépítették, hogy szinte semmi nem maradt az eredeti autóból.
A csővázas szerkezetre szénszálas karosszériaelemek kerültek, a 6,7 literes V8-as motorja 845 lóerőt teljesített, és hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül mind a négy kereket hajtotta. A Hoonicorn érdekessége, hogy az eredeti beállításhoz képest Ken Block lágyabb futóműhangolást kért, hogy jobban meg tudja emelni a Mustang kerekeit, akárcsak a raliautókét.
Hoonicorn v2
Már önmagában is a világ legőrültebb Mustangjának számított a Hoonicorn, de Ken Block nem elégedett meg ennyivel. A második, feljavított kiadásra két turbóval látták el és metanollal tankolták a V8-as motorját, amivel a teljesítményét 1400 lóerőre növelték, a maximum nyomatéka 1600 Nm feletti.
Az összkerékhajtással együtt mindez a szupersportautók szintjére emelte, hiszen két másodpercen belül gyorsult nulláról százra.
Ken Block a világ egyik legveszélyesebb versenypályáján, a Pikes Peak hegyi felfutóján vezette a Hoonicornt, és azt mondta róla, hogy ez a legfélelmetesebb autó, amit valaha vezetett. Neki elhisszük.
Hoonitruck
Ken Block csapata a Mustang receptjét követte a Hoonitruck megalkotásakor is. Az alapokat az Egyesült Államok legnépszerűbb pick-upja, a Ford F-150 adta, annak is egy 1977-ben készült példánya, de arra már csak nyomokban emlékeztetett. Az alumínium karosszériáját kézzel formálták,
a 3,5 literes biturbó V6-os motorja a Ford GT versenyváltozatából származik, és több mint 900 lóerőre képes,
persze az összkerékhajtás, a szekvenciális váltó és a hidraulikus kézifék sem maradhatott el. Ken Block pedig azért éppen ezt az autót választotta a Hoonitruck alapjául, mert tizenöt éves korában egy ’77-es F-150-en tanult meg vezetni az apjától.
Hoonipigasus
A Ford szponzorációja véget ért, de Ken Block továbbra is rajongott a bivalyerős pályagépekért. Nagy álma volt a Pikes Peak meghódítása, és ehhez egy elképesztő versenyautóval állt elő. A Hoonipigasus egy szerény 912-es Porschéből épült, a legendás 917-esére emlékeztető malacrózsaszín festéssel.
A középre szerelt dupla turbós hathengeres bokszermotorjából 1400 lóerőt hoztak ki,
az aerodinamikát pedig annak figyelembevételével tervezték, hogy a Pikes Peak csúcsán jóval ritkább a levegő. Block többi autójától eltérően a Hoonipigasus nem szerepelt Gymkhana-videóban, és motorhiba miatt a hegyi versenyen sem tudott bizonyítani.
Hoonitron
Ken Block az Audihoz szerződött, hogy megmutassa, elektromos autóval is lehet olyan látványosan nagyot alkotni, mint amihez a benzingőzös klipjeiben hozzászoktunk. Az Audinál pedig megépítették neki a legendás versenyautójukat idéző S1 e-tron quattrót, ami a Hoonitron nevet kapta, és a paraméterei nem kispályások. A két elektromotor természetesen mind a négy kereket hajtja, és Block azt mondta róla, hogy bár
erős autókhoz van szokva, de ez még neki is brutális, hogy mást ne mondjon, 150-nél is simán lehet driftet indítani vele.
A Hoonitron a Las Vegas-i éjszakában forgatott Electrikhana főszereplője volt, ami Ken Block utolsó nagyszabású videója lett.
Ken Block többi autója
Ken Block garázsában persze nem csak azok a szupergépek álltak, amiket a Gymkhana videókhoz építettek, hiszen igazi autórajongóként mindent megszerzett magának, ami csak mozgatta a fantáziáját. Az évek során olyan izgalmas klasszikusok kerültek a garázsába, mint a Ford RS 200 és az Escort RS Cosworth, vagy az Audi S1 sport quattro, de még az Auditól kapott e-tron GT-jét sem hagyta meg gyári állapotban.
Ez is érdekelhet: