Ken Block tudta, mi kell az autórajongóknak, hiszen neki is benzin folyt az ereiben, és mindig készen állt az őrült manőverekre. A látványos videóihoz pedig egészen elképesztő autókat épített a csapatával, ezek közül mutatjuk meg az öt legérdekesebbet.

Hoonicorn

A ralira épített Imprezák, Fiesták és Focusok után Ken Block készen állt arra, hogy egy igazán extrém géppel mutassa meg, mire képes. A Hoonigan és unicorn szavakról elnevezett Hoonicorn

alapját egy ’65-ös Mustang adta, de annyira átépítették, hogy szinte semmi nem maradt az eredeti autóból.

A csővázas szerkezetre szénszálas karosszériaelemek kerültek, a 6,7 literes V8-as motorja 845 lóerőt teljesített, és hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül mind a négy kereket hajtotta. A Hoonicorn érdekessége, hogy az eredeti beállításhoz képest Ken Block lágyabb futóműhangolást kért, hogy jobban meg tudja emelni a Mustang kerekeit, akárcsak a raliautókét.

Hoonicorn v2

Már önmagában is a világ legőrültebb Mustangjának számított a Hoonicorn, de Ken Block nem elégedett meg ennyivel. A második, feljavított kiadásra két turbóval látták el és metanollal tankolták a V8-as motorját, amivel a teljesítményét 1400 lóerőre növelték, a maximum nyomatéka 1600 Nm feletti.

Az összkerékhajtással együtt mindez a szupersportautók szintjére emelte, hiszen két másodpercen belül gyorsult nulláról százra.

Ken Block a világ egyik legveszélyesebb versenypályáján, a Pikes Peak hegyi felfutóján vezette a Hoonicornt, és azt mondta róla, hogy ez a legfélelmetesebb autó, amit valaha vezetett. Neki elhisszük.

Hoonitruck

Ken Block csapata a Mustang receptjét követte a Hoonitruck megalkotásakor is. Az alapokat az Egyesült Államok legnépszerűbb pick-upja, a Ford F-150 adta, annak is egy 1977-ben készült példánya, de arra már csak nyomokban emlékeztetett. Az alumínium karosszériáját kézzel formálták,

a 3,5 literes biturbó V6-os motorja a Ford GT versenyváltozatából származik, és több mint 900 lóerőre képes,

persze az összkerékhajtás, a szekvenciális váltó és a hidraulikus kézifék sem maradhatott el. Ken Block pedig azért éppen ezt az autót választotta a Hoonitruck alapjául, mert tizenöt éves korában egy ’77-es F-150-en tanult meg vezetni az apjától.

Hoonipigasus

A Ford szponzorációja véget ért, de Ken Block továbbra is rajongott a bivalyerős pályagépekért. Nagy álma volt a Pikes Peak meghódítása, és ehhez egy elképesztő versenyautóval állt elő. A Hoonipigasus egy szerény 912-es Porschéből épült, a legendás 917-esére emlékeztető malacrózsaszín festéssel.

A középre szerelt dupla turbós hathengeres bokszermotorjából 1400 lóerőt hoztak ki,

az aerodinamikát pedig annak figyelembevételével tervezték, hogy a Pikes Peak csúcsán jóval ritkább a levegő. Block többi autójától eltérően a Hoonipigasus nem szerepelt Gymkhana-videóban, és motorhiba miatt a hegyi versenyen sem tudott bizonyítani.

Hoonitron

Ken Block az Audihoz szerződött, hogy megmutassa, elektromos autóval is lehet olyan látványosan nagyot alkotni, mint amihez a benzingőzös klipjeiben hozzászoktunk. Az Audinál pedig megépítették neki a legendás versenyautójukat idéző S1 e-tron quattrót, ami a Hoonitron nevet kapta, és a paraméterei nem kispályások. A két elektromotor természetesen mind a négy kereket hajtja, és Block azt mondta róla, hogy bár

erős autókhoz van szokva, de ez még neki is brutális, hogy mást ne mondjon, 150-nél is simán lehet driftet indítani vele.

A Hoonitron a Las Vegas-i éjszakában forgatott Electrikhana főszereplője volt, ami Ken Block utolsó nagyszabású videója lett.

Ken Block többi autója

Ken Block garázsában persze nem csak azok a szupergépek álltak, amiket a Gymkhana videókhoz építettek, hiszen igazi autórajongóként mindent megszerzett magának, ami csak mozgatta a fantáziáját. Az évek során olyan izgalmas klasszikusok kerültek a garázsába, mint a Ford RS 200 és az Escort RS Cosworth, vagy az Audi S1 sport quattro, de még az Auditól kapott e-tron GT-jét sem hagyta meg gyári állapotban.

Ez is érdekelhet:

A benzinvérű volánzsonglőr, aki egy generációt inspirált – a Ken Block-sztori

Hajszolta a veszélyt, de nem autóban vesztette életét Ken Block.

Ken Block visszatért az Audival, itt az Electrikhana

Las Vegast autózza keresztbe-kasul az újragondolt Audi S1 quattróval.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés