
Csak hálásak lehetünk a Kiának, hogy gyártásba adott egy olyan sportos túrakocsit, mint a Stinger. A nevét korábban egy tanulmányautó viselte, ami azt mutatta meg, hogy milyen lett volna, ha eredetileg sportautónak készül a Stinger.
A Kia már bőven figyelemreméltó autókat gyártott, amikor előálltak a Stinger ötletével. 2011-ben még tanulmányként mutatkozott be a GT Concept, majd három évre rá egy sportautó GT4 Stinger Concept néven, és csak 2017-ben érkezett meg a BMW M korábbi vezető mérnöke által fejlesztett, hátsókerék-hajtású platformra épített, biturbó V6-os motorral is szerelt sportlimuzin.
A gyártásba került Stinger végül nem a nevet viselő sportautó-koncepció, hanem a korábbi túrakocsi ötletét váltotta valóra. A GT4 Stinger feledésbe is merült, pedig megérdemelte volna a Kia, hogy egy ennyire izgalmas autója is legyen a kínálatban.
A márka kaliforniai dizájnstúdiója által tervezett kupénak nemcsak a formája, hanem a technikája is ígéretes volt.
Hosszú, lapos orrával és meredeken lecsapott hátsójával a Kia kupéjának arányai nagyon rendben vannak.
4,31 méteres hosszával kompakt méretű, 1,89 méteres szélessége és mindössze 1,25 méteres magassága teszi még sportautósabbá. 2+2 üléses utasterével praktikus, akár mindennapi használatra alkalmas sportkupé lehetett volna a GT4 Stinger.
Motorja ugyan nem hathengeres, de a kétliteres, turbós négyhengeresből 315 lóerős teljesítményt hoztak ki,
és ez hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja. 2014-ben a detroiti autószalonon mutatták be, de végül nem került gyártásba, és manapság már nincs sok esélye, hogy ehhez hasonló sportkupéval álljon elő egy autógyártó.
Ez is érdekelhet: