A hazájában már fél éve bemutatkozott, és most az európai piacon is megjelent a Kia bestsellerének megújult változata. A Sportage még karakteresebb külsőt kapott, belül pedig aktualizálták a népszerű szabadidő-autót.

Lehet, hogy nem tudtad, de már nem a Ceed, hanem a Sportage számít a Kia bestsellerének, amiből eddig összesen több mint hétmilliót adtak el. A jelenlegi generációját 2021-ben mutatták be, úgyhogy most jött el az ideje a ráncfelvarrásnak, és a Kia megmutatja, hogy egy eleve megosztó formát hogyan lehet népszerűvé tenni, aztán pedig aktualizálni.

Bumeráng alakú menetfényével a Sportage eddig is karakteres jelenség volt, most pedig még magabiztosabbá tették

a kiállását azzal, hogy a hűtőmaszkját szélesebbre szabták, alatta a légbeömlők is szögletesebbek lettek, míg a menetfények jelentős részét függőlegesre állították. Menők az új felnik, míg hátul csak a lámpák fénymintája változott.

Belül a Kia újabb modelljeihez igazították a Sportage berendezését. Új a kormánykerék, és mögötte a kétszer 12,3 colos digitális műszerfal is megújult, szögletesebb és keskenyebb kereteket kapott. A változtatható funkciójú érintőgombsor megmaradt,

a visszajelzésekre válaszul a kényes lakkfekete betétet matt szürkére cserélték, és a szellőzőnyílásokat is átrendezték.

Kínálata továbbra is az 1,6 literes, 150 lóerős turbós benzinmotorral indul, és ez az alapja az összkerék-meghajtással elérhető 180 lóerős változatnak, valamint a 239 lóerős kombinált teljesítményű hibridnek is. A plug-in hibrid változat hamarosan visszatér, és azt mondják, ameddig lehet, addig kínálnak dízelt, a 136 lóerős motorhoz 48 voltos mild hibrid rendszer is jár.

A megújult Sportage már rendelhető, a manuális váltós alapmodell 10,75 millió forintért, míg az automata váltós modell ára jobb felszereltséggel 12 millió forint felett kezdődik. A dízelért legalább 12,9 millió forintot kérnek, a hibrid ára pedig 13,8 millió forinttól indul.

Ez is érdekelhet:

Repül az idő, de ezen a Kián nem fognak az évek – EV6-teszt

Jól sikerült az EV6, de az elektromos autók piaca egy pillanatra sem lassít, és a Kia sem szeretett volna lemaradni, máris itt van hát a megújult változat.

Így könnyű megszeretni a villanyautózást – Kia EV3 e200 Standard Range

Úgy néz ki, mint egy menő dizájnercucc, de nem az. Hanem egy olyan villanyautó, ami végre jól van megcsinálva és könnyű vele élni. A Kia EV3 pont azt tudja, amit egy kompaktnak kell, csak éppen töltőoszlopról kell tankolni.

Nagyba’ vagyunk – Kia Sorento HEV-teszt

A Kia legnagyobb nem elektromos SUV-jának fejlődésén lehet demonstrálni, hova emelkedett a márka alig húsz év alatt.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés