A rali-világbajnokságban sikereket arató 037-es felélesztésével ismertük meg az olasz Kimera műhelyét, és a manufaktúra legújabb modelljét a hetvenes-nyolcvanas évek pályaversenyautójáról, a Beta Montecarlóról mintázták.
Remekül sikerült az olasz Kimera belépője a restomod sportautók világába, hiszen a Lancia egyik ikonikus rali-világbajnoki versenyautóját, a Stratos utódjaként bevetett középmotoros 037-est élesztették fel, aminek idén már a továbbfejlesztett, összkerékhajtású változata is elkészült. Most pedig valami ennél is ütősebbet villantottak meg.
A Kimera harmadik modellje a K39, ami ismét a Lancia gazdag múltjából merített, de ezúttal nem a rali, hanem a pályaversenyzés világából.
A Group 5-ben indított Beta Montecarlo Turbo adja hozzá az alapokat, ami a hetvenes évek érdekes kísérletezésének eredménye. Akkor már nem utcai modellből építették a versenygépet, hanem csak a csővázas gépek formája emlékeztetett azokra.
Szintén a szabályok értelmében a Beta Montecarlo Turbo motorja egy 1,4 literes turbós négyhengeres volt, aminek a teljesítményét 480 lóerőre tornázták fel, pár évvel később már
egy 1,8 literes, 500 lóerős motort használtak, ami a 760 kilogrammos tömeghez egészen elképesztően hangzik.
1980-ban és ’81-ben több világbajnoki címet nyertek vele, olyan pilótákkal, mint Attilio Bettega, Michele Alboreto, Markku Alén és Riccardo Patrese, de Walter Röhrl is vezette annak idején.
Még nem sok részletet árult el a készülő K39 műszaki tartalmáról a Kimera, de nagyon valószínű, hogy az EVO37-ben és EVO38-ban is megtalálható 2,2 literes, négyhengeres turbómotor kerül majd bele, ami kompresszorral 600 lóerőre képes. Nagy tervei vannak a Kimerának,
2025-ben a Pikes Peak hegyi versenyen indulnának vele, de utcai változatot is készítenek majd belőle.
Ez is érdekelhet: