Annyira bejött nekünk a GR Yaris, hogy az év legemlékezetesebb autói közé is beválasztottuk, a Toyota mérges kisautójából pedig most elkészült az igazi élménygép, ugyanis a hátsó kerekek fölé került a motorja.
Minden idők egyik legizgalmasabb Toyotája lett a GR Yaris, aminek nincs sok köze a nevét adó kisautóhoz, hiszen például teljesen egyedi, háromajtós karosszériát terveztek hozzá, és a turbómotorja mind a négy kereket hajtja, a legutóbbi ráncfelvarrása óta már 280 lóerős teljesítménnyel. Most pedig még inkább élménygépet faragtak belőle.
A GR Yaris legnagyobb baja talán csak az volt, hogy az 1,5 literes motorja nem négy-, hanem háromhengeres, de most ezt küszöbölte ki a Gazoo Racing a tokiói autószalonra épített prototípussal. A Toyota sportrészlege ugyanis kivette a kis motort a GR Yaris orrából, és
egy kétliteres, négyhengeres turbómotort épített be középre, ami a hátsó kerekeket hajtja.
Nem marad a reflektorfényben a Gazoo Racing álcaszínére fóliázott prototípus, ugyanis a Toyotánál azt tervezik, hogy a japán Super Taikyu versenysorozatban rajtolnak majd a GR Yaris M Concept névre keresztelt géppel.
Más újdonsága is van a Toyotának: egy új aerodinamikai csomagot is bemutatott a GR Yarishoz, állítható hátsó szárnnyal.
Ez is érdekelhet: