Nincs könnyű helyzetben a Lada, szüksége van új modellekre, ha fenn akarja tartani magát a kínai konkurenciával szemben, és erre jelenthet megoldást a most bemutatott Azimut, egy meglepően ígéretes szabadidő-autó.
Pár éve még az európai terjeszkedést tervezgették, majd teljesen kivonultak a nyugati piacokról, így a magyarországiról is, és a háborús szankciók nyomán még a fennmaradása is kétes volt a Ladának. 2023-ban aztán sikerült újraindítani a gyártást, és egy új modellt, az X-Crosst is bemutattak, de a kínai alapokra épülő autó gyorsan eltűnt a süllyesztőben, mert kiderült, hogy nem minden részletet sikerült egyeztetni a kínaiakkal.
Közben már a szövetségesére, a Renault-ra sem számíthatott a Lada, a franciák megszabadultak a moszkvai gyártól,
és kivonultak az országból, így az új Niva terve is kútba esett, ami a Dacia Dusterrel épült volna közös alapokra. Maradt a huszonöt éve bemutatott, Niva Travel néven gyártott modell, és persze az eredeti is készül a mai napig Niva Legend néven, nemrég kapott új motort. Most azonban meglepetésre itt egy vadonatúj Lada.
A most leleplezett Azimut nem egy átmárkázott kínai autó, de nem is a Renault technikájára épül, hanem az a Vesta adja az alapját, amit még 2015-ben mutattak be, és ami teljes egészében a Lada fejlesztése. Az Azimut számára mintegy ezer alkatrészt dolgoztak át, új futóművet is alkottak hozzá. 10 colos érintőképernyője orosz fedélzeti rendszert használ, így független a nyugati alkalmazások elérhetetlenségétől.
Hosszú évek szerencsétlen kísérletei után az Azimut egy olyan Lada, ami egészen jól néz ki.
A dizájn legalább olyan naprakész, mintha még a Renault segített volna a fejlesztésében, és a belső tér is korszerűnek tűnik, a felszereltségi listáján pedig olyan tételek vannak, mint az elektromos ülésállítás, a panorámatető, a 360 fokos kamerarendszer, a vezeték nélküli telefontöltő és az elektromos mozgatású csomagtérajtó.
Műszaki tartalma a Vestából lehet ismerős, ezért az Azimut is az 1,6 literes, 120 lóerős és az 1,8 literes, 132 lóerős szívómotort kapja. Az automata váltó opció, és később 1,5 literes, 150 lóerős turbómotor is elérhető lesz.
Nem lesz viszont összkerék-meghajtás, a vevőknek be kell érniük a 208 milliméteres hasmagassággal
és az állítható terepmódokkal, amelyek jobb híján a kipörgésgátló működését változtatják meg.
Nem kell már rá sokat várni, a jelenlegi tervek szerint 2026-ban indul az Azimut sorozatgyártása, de a szankciók és a szigorú európai szabályok miatt nem valószínű, hogy az oroszon kívül más piacon is kapható lenne a legújabb Lada. A hazai piacán elsősorban a kínai márkákkal kell megküzdenie, és bár 2,5-3 millió rubeles árával az Azimut lesz a legdrágább Lada, de még így is szeretnék az árát a kínai konkurencia alatt tartani.
Ez is érdekelhet:






