Az orosz-ukrán háború kapcsán hozott szankciók miatt a Lada ugyan kikerült a Renault-Nissan szövetségből, de megtalálta a módját, hogy új modellt mutasson be. Az X-Cross 5 nem saját fejlesztés, hanem kínai licenc alapján készült, de igazából az első Zsiguli is így született, nem?

A Lada jövője egészen a közelmúltig biztató volt, a Renault-Nissan szövetség tagjaként Dacia-alapokra gyártották az X-Rayt és a Largust, a modellfrissítéssel egyre korszerűbb lett a Granta, a Kalina és a Vesta, és küszöbön volt a vadonatúj Niva bemutatója, miközben az ősmodell népszerűsége is töretlennek tűnt. De aztán jött az orosz-ukrán háború, és minden megváltozott.

A ráncfelvarrott Vesta még a háború kezdete előtt mutatkozott be

A franciák pillanatok alatt vonultak ki Oroszországból, egy rubelért hátrahagyva a gyárukat, és persze a Renault-Nissan szövetségből is azonnal kitették a Ladát, mintha sosem lett volna benne. Az alkatrészhiány miatt egy ideig még a saját típusok gyártása is nehezen ment az oroszoknak, új modellekre pedig egyelőre gondolni sem tudtak.

Az akadozó alkatrészellátás miatt eleinte légzsák nélküli autókkal indult újra a gyártás
Rövidesen azonban a baráti Kína sietett az oroszok segítségére, és egyre több modellt adtak kölcsön,

amelyek forgalmazásához felélesztették a Moszkvics nevet is. Most pedig a Lada mutatott be egy vadonatúj típust, ami szintén nem saját fejlesztés, hiszen a kínai FAW-tól származik, és a képeket elnézve jóformán csak az emblémákat cserélték ki rajta.

A Lada még csak ezt az egy képet mutatta meg az X-Cross 5-ről, de a kínai testvére alapján a többi paraméterére is következtethetünk
Az új Lada X-Cross 5 nem más, mint a kínai Bestune T77 átcímkézett változata, amivel új kategóriába lép az orosz márka,

a Nissan Qashqai és a Kia Sportage riválisa lehet. A 4,53 méter hosszú szabadidő-autó az általános kínai recept szerint 1,5 literes, 160 lóerős turbómotort kapott, ami hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül hajtja az első kerekeket.

Szinte megszólalásig hasonlít az új Lada a kínai Bestune T77-re, ami még 2018-ban jelent meg, és 2020 óta az orosz piacon is kapható volt

Az X-Cross 5 az eddigi legmodernebb Ladának számít, hiszen olyan felszerelések vannak benne, mint az aktív sávtartó, az adaptív távfényszóró, a digitális műszeregység és a parkoló asszisztens. A Lada a Nissantól örökölt szentpétervári üzemben gyártja majd az autót, amit egy nagyobb kategóriás, lépcsőshátú típus követ majd.

Ez is érdekelhet:

Légzsák nélküli, szennyezőbb autókat kezdett gyártani a Lada

A lecsupaszított Granta Classic ezzel a piac legolcsóbb új autója lett.

Hihetetlen, de máris zakatol az új Moszkvics 3 gyártása

Orosz autó gyártása még nem indult ilyen gyorsan, de persze van benne egy trükk.

A Lada jövőre gyártásba adná az első elektromos autóját

A Daciából épített Largus adja majd az elektromos autó alapját.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző