Az orosz-ukrán háború kapcsán hozott szankciók miatt a Lada ugyan kikerült a Renault-Nissan szövetségből, de megtalálta a módját, hogy új modellt mutasson be. Az X-Cross 5 nem saját fejlesztés, hanem kínai licenc alapján készült, de igazából az első Zsiguli is így született, nem?
A Lada jövője egészen a közelmúltig biztató volt, a Renault-Nissan szövetség tagjaként Dacia-alapokra gyártották az X-Rayt és a Largust, a modellfrissítéssel egyre korszerűbb lett a Granta, a Kalina és a Vesta, és küszöbön volt a vadonatúj Niva bemutatója, miközben az ősmodell népszerűsége is töretlennek tűnt. De aztán jött az orosz-ukrán háború, és minden megváltozott.
A franciák pillanatok alatt vonultak ki Oroszországból, egy rubelért hátrahagyva a gyárukat, és persze a Renault-Nissan szövetségből is azonnal kitették a Ladát, mintha sosem lett volna benne. Az alkatrészhiány miatt egy ideig még a saját típusok gyártása is nehezen ment az oroszoknak, új modellekre pedig egyelőre gondolni sem tudtak.
Rövidesen azonban a baráti Kína sietett az oroszok segítségére, és egyre több modellt adtak kölcsön,
amelyek forgalmazásához felélesztették a Moszkvics nevet is. Most pedig a Lada mutatott be egy vadonatúj típust, ami szintén nem saját fejlesztés, hiszen a kínai FAW-tól származik, és a képeket elnézve jóformán csak az emblémákat cserélték ki rajta.
Az új Lada X-Cross 5 nem más, mint a kínai Bestune T77 átcímkézett változata, amivel új kategóriába lép az orosz márka,
a Nissan Qashqai és a Kia Sportage riválisa lehet. A 4,53 méter hosszú szabadidő-autó az általános kínai recept szerint 1,5 literes, 160 lóerős turbómotort kapott, ami hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül hajtja az első kerekeket.
Az X-Cross 5 az eddigi legmodernebb Ladának számít, hiszen olyan felszerelések vannak benne, mint az aktív sávtartó, az adaptív távfényszóró, a digitális műszeregység és a parkoló asszisztens. A Lada a Nissantól örökölt szentpétervári üzemben gyártja majd az autót, amit egy nagyobb kategóriás, lépcsőshátú típus követ majd.
Ez is érdekelhet: