Az orosz-ukrán háború kapcsán hozott szankciók miatt a Lada ugyan kikerült a Renault-Nissan szövetségből, de megtalálta a módját, hogy új modellt mutasson be. Az X-Cross 5 nem saját fejlesztés, hanem kínai licenc alapján készült, de igazából az első Zsiguli is így született, nem?

A Lada jövője egészen a közelmúltig biztató volt, a Renault-Nissan szövetség tagjaként Dacia-alapokra gyártották az X-Rayt és a Largust, a modellfrissítéssel egyre korszerűbb lett a Granta, a Kalina és a Vesta, és küszöbön volt a vadonatúj Niva bemutatója, miközben az ősmodell népszerűsége is töretlennek tűnt. De aztán jött az orosz-ukrán háború, és minden megváltozott.

A ráncfelvarrott Vesta még a háború kezdete előtt mutatkozott be

A franciák pillanatok alatt vonultak ki Oroszországból, egy rubelért hátrahagyva a gyárukat, és persze a Renault-Nissan szövetségből is azonnal kitették a Ladát, mintha sosem lett volna benne. Az alkatrészhiány miatt egy ideig még a saját típusok gyártása is nehezen ment az oroszoknak, új modellekre pedig egyelőre gondolni sem tudtak.

Az akadozó alkatrészellátás miatt eleinte légzsák nélküli autókkal indult újra a gyártás
Rövidesen azonban a baráti Kína sietett az oroszok segítségére, és egyre több modellt adtak kölcsön,

amelyek forgalmazásához felélesztették a Moszkvics nevet is. Most pedig a Lada mutatott be egy vadonatúj típust, ami szintén nem saját fejlesztés, hiszen a kínai FAW-tól származik, és a képeket elnézve jóformán csak az emblémákat cserélték ki rajta.

A Lada még csak ezt az egy képet mutatta meg az X-Cross 5-ről, de a kínai testvére alapján a többi paraméterére is következtethetünk
Az új Lada X-Cross 5 nem más, mint a kínai Bestune T77 átcímkézett változata, amivel új kategóriába lép az orosz márka,

a Nissan Qashqai és a Kia Sportage riválisa lehet. A 4,53 méter hosszú szabadidő-autó az általános kínai recept szerint 1,5 literes, 160 lóerős turbómotort kapott, ami hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül hajtja az első kerekeket.

Szinte megszólalásig hasonlít az új Lada a kínai Bestune T77-re, ami még 2018-ban jelent meg, és 2020 óta az orosz piacon is kapható volt

Az X-Cross 5 az eddigi legmodernebb Ladának számít, hiszen olyan felszerelések vannak benne, mint az aktív sávtartó, az adaptív távfényszóró, a digitális műszeregység és a parkoló asszisztens. A Lada a Nissantól örökölt szentpétervári üzemben gyártja majd az autót, amit egy nagyobb kategóriás, lépcsőshátú típus követ majd.

Ez is érdekelhet:

Légzsák nélküli, szennyezőbb autókat kezdett gyártani a Lada

A lecsupaszított Granta Classic ezzel a piac legolcsóbb új autója lett.

Hihetetlen, de máris zakatol az új Moszkvics 3 gyártása

Orosz autó gyártása még nem indult ilyen gyorsan, de persze van benne egy trükk.

A Lada jövőre gyártásba adná az első elektromos autóját

A Daciából épített Largus adja majd az elektromos autó alapját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában