Remekül felismerte a második világháború után egyre élénkebben gépesedő mezőgazdaság lehetőségeit Ferruccio Lamborghini, akinek traktorai hamar népszerűek lettek. Az 50-es évek egyik slágere a DL25-ös volt.
Szőlőbirtokos szülei után Ferruccio Lamborghini érthető módon otthon volt a mezőgazdaságban, melyben hamar meglátta a lehetőséget. A Lamborghini traktorok híre gyorsan terjedt, és a név hallatán sokaknak azóta is hamarabb jut eszébe a földeken dolgozó gép, mint a sportautó.
Ferruccio Lamborghini garázsa egy idő után remekül mutatta, hogy milyen jól futott a Lamborghini Trattori szekere. Olyan autókat engedhetett meg magának, mint a sirályszárnyas Mercedes-Benz 300 SL vagy éppen a Ferrari 250-es sorozata, amivel azonban nem volt elégedett. A reklamációja kapcsán a Ferrari lekezelő stílusa azonban megadta neki a kezdőlökést a sportautók gyártásához is.
1952-ben mutatta be a Lamborghini Trattori a DL25-öst, mely hamar az egyik legnépszerűbb modell lett.
Ehhez a traktorhoz kapcsolódik Ferruccio Lamborghini első sikeres modellje, melyből a hét éven át futó gyártás alatt több mint kilencszáz darabot készítettek. A DL25-ösben egy 2,5 literes, kéthengeres dízelmotor dolgozik, melynek 25 lóerős teljesítménye ebben az esetben sokkal lényegtelenebb adat, mint egy Miura esetében.
Ez még távolról sem az a modern traktor, mint amilyeneket ma gyárt a Lamborghini név alatt futó, de már az Audi alá tartozó sportautóktól külön működő vállalat. Egyszerűsége azonban pont kapóra jött, hiszen megfizethető és tartós mezőgazdasági gépekre volt szükség. Motorját kifejezetten úgy fejlesztették, hogy otthon is javítható legyen, alacsonyan tartva a költségeket.
Torinói rendszámmal és piros színben, nagyszerű állapotban ez a Lamborghini is értékes veterán, hiába nem egy 12 hengeres autó.
Becslések szerint akár harmincezer dollárt is megérhet a DL25-ös traktor, mely akár egy sportautókból álló gyűjtemény mókás színfoltja is lehet, tökéletesen mutatva, hogy honnan indult a Lamborghini név.
Ez is érdekelhet: