Az elektromos autók rohamos hódítása közepette egyre több szupersportautót terveznek tisztán elektromos hajtással. A Lamborghini annak ellenére, hogy idén elkezdi a típusai villamosítását, még várna az elektromos szuperautóval.
Nem hiába dolgozott annyit az elektromos szupersportautóján a Rimac, hiszen a Nevera képességei egészen elképesztők lettek, és hasonlóan ígéretes paraméterekkel rendelkezik a testvérmodellje, a Pininfarina Battista is. A neves gyártók közül a Lotus is elektromos hajtásra vált az Evija bemutatásával, de nincs mindenki ezen a véleményen.
A Lamborghini ugyan bejelentette, hogy idén elkezdi a kínálata villamosítását – az Aventador hamarosan érkező utódja V12-es motort kap, elektromotorral megtámogatva, a Huracán utódja számára is hasonló technikát fejlesztenek, az Urus pedig plug-in hibrid hajtással is kapható lesz –, mégsem gondolják azt, hogy itt az ideje egy elektromos szupersportautónak. Rouven Mohr, a márka főmérnöke egy interjúban kifejtette, hogy
a Lamborghini szerint még nincs itt az ideje az elektromos szuperautóknak, és a következő öt-hat évben sem várhatunk tőlük hasonlót.
Nem véletlenül, nem akarják ugyanis, hogy az akkumulátor jelentős tömege lerontsa a vezethetőségét, vagy a töltöttség és a hőmérséklet befolyásolja a teljesítményét.
Csak 2028-ban mutatja be az első elektromos autóját a Lamborghini, de az sem szupersportautó lesz, hanem egy kétüléses túrakocsi, 2+2 üléses utastérrel és a megszokottnál kicsit magasabb építésmóddal. Hasonlóra tippelünk, mint az Asterion hibrid koncepcióautó, amit 2014-ben mutattak meg, de végül nem került gyártásba.
Ez is érdekelhet: