Minden idők legerősebb négyhengeres Lotus sportautója a Mercedes-AMG négyhengeres turbómotorjával szerelt Emira.

Akkorát változott a világ és az egész autózás, hogy már az utolsó bástya is elesett, ezért a Lotus is kénytelen volt teljesen új modelleket fejleszteni, és felvenni a lépést azzal a modern korral, ami elől nagyszerűen el lehetett menekülni egy Elise vagy Exige sportautóval. Ezek a kicsike és végtelenül könnyű, spártai egyszerűségű gépek mostanra kihaltak, a helyükre pedig a modernebb és komfortosabb, utolsó benzinmotoros autójuk, az Emira érkezett.

Két motorral mutatták be az Emirát, melyek közül a Toyotától származó V6-os a régi vágású, az újat pedig a Mercedes-AMG szállítja a Lotusnak.

Hangja és mechanikus élménye miatt igazán népszerű a 3,5 literes, kompresszoros V6-ossal szerelt Emira, melyet szinte sértés a nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltóval rendelni, sokkal menőbb a hatfokozatú kézi és a három pedál a vezető talpa alatt. Aki viszont a turbómotor karakterét és a nyolcfokozatú váltó gyorsaságát jobban értékeli, annak nem fog csalódást okozni az AMG négyhengerese sem.

2,0 literes motorjára egyetlen turbófeltöltőt akasztottak, így 6600-as fordulaton 360 lóerőt ad le és 430 Nm nyomaték jön ki belőle 3000 és 5500 között. Az 1446 kilogrammos Emira ezzel 4,4 másodperc alatt villan 100-ra, a végsebessége pedig épp úgy 290 km/óra, mint a V6-os modellé. Elöl és hátul is kettős keresztlengőkaros a felfüggesztése Eibach rugókkal, Bilstein lengéscsillapítókkal, a hangolása pedig lehet sportos vagy akár komfortos is.

Ez a Lotus első sorban a vásárlóknak szól, nem pedig Colin Chapman elveinek.

Egyszerre szomorú és örömteli, hogy a Lotusnál szakítva a hagyományokkal inkább a mindennapi használatot helyezték előtérbe, így az Emira kétszemélyes utastere már nem akkora, mint egy összenyomott konzervdoboz, hanem valóban alkalmas utazásra. A műszeregység digitális, és a középkonzol tetején is ott trónol a 10,25 colos, érintőképernyős fedélzeti rendszer. Motorja mögött egy 151 literes csomagtartó van, de az utastérbe is közel 210 liternyi cuccot lehet még pakolni.

Van benne sávtartó asszisztens, hangulatvilágítás, és annyi bőrkárpit, ami soha korábban egy Lotusban, de ettől még az Emira maradt igazi sportautó. Hiába lett kényelmesebb, nagyobb, nehezebb és ebben az esetben turbósabb, még így is sokkal jobb, mintha egy elektromos szabadidő-autó volna.

Ez is érdekelhet:

Az Emira a Lotus utolsó tisztán benzines sportautója

AMG vagy Toyota-motorral választanád?

Az Esprit utódja lehetett volna ez a nyolchengeres Lotus

Giugiaro tervezte, de sosem vált valóra, az egyetlen prototípus most eladó.

Megpróbáltuk kibillenteni egyensúlyából a Lotus Emirát, de nem sikerült

A Lotus utolsó benzines modellje elképesztően stabil és komfortos sport-túraautónak bizonyult a zsámbéki vezetéstechnikai pálya külső körén.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában