A prémiummárkák után a tömeggyártók is belépnek a kupéformájú szabadidő-autók közé, a Renault és a Volkswagen mellett most a Fiat mutatta be a sajátját. Finoman szólva sem túl szép, mégis sikeres lehet a Fastback – de nem nálunk.
A BMW X6-os hozta divatba a kupéformájú szabadidő-autókat, amiből már a többi prémiummárkának, az Audinak és a Mercedesnek is van, méghozzá több méretben is. Sőt, újabban a tömeggyártók is belépnek ebbe a kategóriába, a Renault Arkana és a Volkswagen Taigo után most a Fiat mutatta be a sajátját.
Nem egészen meglepetés a Fiat újdonsága, hiszen már 2018-ban leleplezték a koncepcióautó-változatát, de csak mostanra készült el a sorozatgyártásba kerülő változat. A nevét nem gondolták túl, egyszerűen Fiat Fastback lett, a formája pedig
bár részleteiben emlékeztet a BMW hasonló modelljeire, az arányai finoman szólva sem tökéletesek.
A Fastback a Fiat dél-amerikai részlegének munkája, ahol egészen más kínálattal van jelen az olasz márka,
olyan modellekkel, mint a Mobi, az Argo, a Cronos, a Pulse, a Strada és a Toro. Műszaki téren az új Fastback is ezek rokonának számít, és bár a kínálatát nem részletezték, valószínűleg az 1 literes, 120 lóerős és 1,3 literes, 175 lóerős motorokkal gyártják majd.
Nem valószínű, hogy a Fastback valaha is eljut az európai utakra, mint ahogyan a Fiat dél-amerikai kínálatának többi tagja sem. Pedig eredetileg a piac két másik kupéterepjáróját sem nekünk szánták, az Arkana az oroszországi, a Taigo pedig Nivus néven a dél-amerikai piacra készült, de a gyártójuk végül úgy döntött, hogy nálunk is bevezeti ezeket a modelleket.
Ez is érdekelhet: