Az elődje a BMW X6 ellenfelének készült, és az új GLE Coupéval is azokat a vevőket keresi a Mercedes, akik kupéformájú SUV-re vágynak. Az új generációs GLE alapjára elkészült a sportosabb modell, rögtön AMG kivitelben is.

2014-ben mutatta meg a Mercedes, hogy tud olyan dögös kupéterepjárót készíteni, mint a BMW. Akkor jelent meg a GLE Coupé, ami még az előző generációs GLE alapjára épült, arra a modellre, ami még M-osztályként mutatkozott be. Nemrég jött ki a GLE teljesen új generációja, úgyhogy számíthattunk a kupéváltozat megjelenésére is.

A formatervezők nem egyszerűen kupés tetőt rajzoltak a GLE karosszériájára, hanem egészen egyedi külsőt terveztek.

Ezt mutatják a méretek is, 4,94 méteres hosszával az új GLE Coupé négy centivel hosszabb az elődjénél, a tengelytája két centivel nőtt, de még így is hat centivel rövidebb, mint a praktikusabb GLE hasonló adata.

A formája egyenesen lehengerlő, az új GLE Coupé is elég markáns jelenség lesz az izmos sárvédőivel

és az alapból is 19 colos, de akár 22-es méretben is rendelhető kerekeivel, a hátsó lámpáit azonban kecsesebbre rajzolták. Az utastérben megtaláljuk a dupla 12,3 colos képernyős műszerfalat, és a Coupéban széria a sportkormány és a sportülés.

A kupés formája ellenére a GLE Coupé elég praktikus tudott maradni.

A csomagtartója ugyan nem olyan nagy, mint a hagyományos GLE óriási, 750 literes raktere, de a 655 literes értékre sem lehet panaszkodni. Főleg, mert így is tágasabb a konkurenseknél, az Audi Q8 605 literes és a BMW X6 580 literes értékénél. A hátsó ülések ledöntésével 1790 literes lesz a tér.

Az alapmodelleket háromliteres, soros hathengeres dízellel szerelik,

ami a 350 d-ben 272 lóerőre és 600 Nm nyomatékra képes, a 400 d-ben pedig 330 lóerő a teljesítménye és 700 Nm a nyomatéka. Széria a kilencfokozatú automata váltó, természetesen az összkerékhajtás, és opció a légrugózás, amivel a hasmagasság szintje is állítható.

Rögtön elkészült az AMG változat is, a GLE 53 Coupé,

amiben szintén háromliteres, soros hathengeres a motor, de benzines, 435 lóerővel és 520 Nm-rel, amihez az EQ Boost mild hibrid rendszer 22 lóerővel és 250 Nm-rel járul hozzá. A sportváltozat ezzel 5,3 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/óra a végsebessége.

Ez is érdekelhet:

6 dolog, amit tudnod kell a Mercedes-Benz GLE új generációjáról

A kategóriateremtő ML utódja jobb formában van, mint valaha.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés