Az elődje a BMW X6 ellenfelének készült, és az új GLE Coupéval is azokat a vevőket keresi a Mercedes, akik kupéformájú SUV-re vágynak. Az új generációs GLE alapjára elkészült a sportosabb modell, rögtön AMG kivitelben is.
2014-ben mutatta meg a Mercedes, hogy tud olyan dögös kupéterepjárót készíteni, mint a BMW. Akkor jelent meg a GLE Coupé, ami még az előző generációs GLE alapjára épült, arra a modellre, ami még M-osztályként mutatkozott be. Nemrég jött ki a GLE teljesen új generációja, úgyhogy számíthattunk a kupéváltozat megjelenésére is.
A formatervezők nem egyszerűen kupés tetőt rajzoltak a GLE karosszériájára, hanem egészen egyedi külsőt terveztek.
Ezt mutatják a méretek is, 4,94 méteres hosszával az új GLE Coupé négy centivel hosszabb az elődjénél, a tengelytája két centivel nőtt, de még így is hat centivel rövidebb, mint a praktikusabb GLE hasonló adata.
A formája egyenesen lehengerlő, az új GLE Coupé is elég markáns jelenség lesz az izmos sárvédőivel
és az alapból is 19 colos, de akár 22-es méretben is rendelhető kerekeivel, a hátsó lámpáit azonban kecsesebbre rajzolták. Az utastérben megtaláljuk a dupla 12,3 colos képernyős műszerfalat, és a Coupéban széria a sportkormány és a sportülés.
A kupés formája ellenére a GLE Coupé elég praktikus tudott maradni.
A csomagtartója ugyan nem olyan nagy, mint a hagyományos GLE óriási, 750 literes raktere, de a 655 literes értékre sem lehet panaszkodni. Főleg, mert így is tágasabb a konkurenseknél, az Audi Q8 605 literes és a BMW X6 580 literes értékénél. A hátsó ülések ledöntésével 1790 literes lesz a tér.
Az alapmodelleket háromliteres, soros hathengeres dízellel szerelik,
ami a 350 d-ben 272 lóerőre és 600 Nm nyomatékra képes, a 400 d-ben pedig 330 lóerő a teljesítménye és 700 Nm a nyomatéka. Széria a kilencfokozatú automata váltó, természetesen az összkerékhajtás, és opció a légrugózás, amivel a hasmagasság szintje is állítható.
Rögtön elkészült az AMG változat is, a GLE 53 Coupé,
amiben szintén háromliteres, soros hathengeres a motor, de benzines, 435 lóerővel és 520 Nm-rel, amihez az EQ Boost mild hibrid rendszer 22 lóerővel és 250 Nm-rel járul hozzá. A sportváltozat ezzel 5,3 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/óra a végsebessége.