Pályanapokra készült, de közúton is használható a Maserati legújabb modellje, és nem véletlenül ismerős a GT2 Stradale formája, hiszen a középmotoros MC20-ra épül, de annál erősebb, könnyebb és gyorsabb is lett.
A hagyományosan gyönyörű és már tisztán elektromos hajtású változatban is kapható túrakocsi, a Granturismo mellett a Maserati egy valódi sportautót is tart a kínálatában. A középmotoros felépítésű MC20 nemcsak a felfelé nyíló ajtók miatt érdekes, hanem azért is, mert 630 lóerős biturbó V6-os motorja hajtja a hátsó kerekeit.
Időközben a versenyautó-változata is elkészült, és ez ihlette az MC20 legújabb változatát, amely a GT2 Stradale nevet kapta.
A módosított turbóval és új kipufogórendszerrel 640 lóerőre növelték a teljesítményét, a szénszálas anyagok 60 kilogrammal 1365 kg-ra csökkentették a tömegét, aerodinamikája pedig 280 km/óránál 500 kilogramm leszorítóerőt termel.
Mindez azt jelenti, hogy a Maserati GT2 Stradale gyorsabb lehetett az MC20-nál,
a gyártó baloccói tesztpályáján öt másodperccel rövidebb idő alatt ér körbe. 2,8 másodperc alatt gyorsul százra, amivel minden idők legjobban gyorsuló Maseratija lett, és 324 km/órás végsebessége sem sokkal marad el a V12-es motorral hajtott MC12-es 330-as értékétől.
Központi kerékcsavaros kerekei és szénszálas anyaggal kibélelt, puritánabb belső tere is a versenyautókat idézi,
akárcsak a kormánykerék karimájába tett váltásesedékesség-jelző. Még ezt is lehet tovább fokozni: a Performance Pack speciálisan hangolt kipörgésgátlót és karbonkerámia fékeket ad, de négypontos öv és tűzoltó készülék is rendelhető hozzá.
Ez is érdekelhet: