Ha álmaidban elképzeled a Maserati szupersportautóját, akkor pontosan ezt az autót látod magad előtt. A modenai márkánál jól tudják, miért rajonganak érte a vásárlók, és most ezeket az értékeket tisztázták le a háromágú szigonyos embléma századik születésnapjára. Az elsők között láthattuk, és mindent elmondunk a nevében is különleges MCPuráról.
Goodwoodban, az ikonikus fesztiválon mutatta be legújabb szupersportautóját a Maserati, és jobb helyszínt nem is választhattak volna, hiszen most a világ összes autórajongójának figyelme ide szegeződik. Mi mégsem itt, hanem egy héttel korábban a modenai központban már láthattuk, még ha csak online is, az új szupersportautót, és a legilletékesebbek avattak be minket a titkaiba, úgyhogy most mindent elmondunk róla.
Öt éve indult új fejezet a Maserati történetében egy középmotoros sportautó, az MC20 bemutatásával, és az új MCPura ennek az evolúciójával született, tulajdonképpen az utódjának számít. Az eredeti tervekkel ellentétben mégsem MC25 lett a neve, a Pura pedig olaszul tisztát jelent, utalva arra, hogy ez az autó a stílus és a teljesítmény legtisztább formája. Ha igazán olaszosan akarod kiejteni, akkor mondd azt, hogy emme-csi-púra.
Benne van a Maserati öröksége
Amit a képeken látsz, az a márka értékeinek és örökségének esszenciája, benne van mindaz, amiért a Maseratit imádni lehetett az elmúlt több mint száz évben. A bemutatójának még az időpontja sem véletlen, hiszen éppen száz éve annak, hogy 1925-ben Mario Maserati megalkotta a legendás háromágú szigonyos emblémát, amit a tenger római istene, Neptunusz ihletett, és ami az erő és energia jelképeként azóta is ékesíti a Maseratikat.
Mondhatod, hogy hiszen ez egy ismerős forma, mintha csak igazítottak volna az MC20 gyönyörű vonalain, és ezzel nem állsz messze az igazságtól. Klaus Busse idén tizedik éve a Maserati vezető formatervezője, már az eredeti MC20 is az ő munkája volt, és németként olaszabb autót alkotott az olaszoknál. Most pedig letisztázta az eredeti munkáját, hogy
időtlen klasszikus legyen, amiért évtizedek múltán is elismerően bólintanak majd a Concorso d’Eleganzán.
Az elmúlt öt év alatt pedig minden évben kijött az MC20 egy újabb változatával a Maserati, például a versenyautóval, annak az utcai változatával, a GT2 Stradaléval, vagy a még kiélezettebb MCXtremával. A mesteri arányok eddig is nagyon rendben voltak, most pedig ezeknek az újabb modelleknek a stíluselemeivel frissítették fel az eredeti formát. Cápás orra harapósabb, oldala letisztultabb, hátulja még sportosabb lett.
Színek, anyagok, formák
A Maseratinál egy különleges színnel is készültek a bemutatóra, ez az AI Aqua Rainbow, aminek az AI-hoz kevesebb, a szivárványhoz annál több köze van. Olyan háromrétegű, színváltós kék árnyalat, amelyben ibolya, türkiz és arany pigmentek is találhatók. A fényt szivárványszínekre bontó prizma ihlette, a kupéváltozaton matt, a roadsteren pedig fényes változatban láthatjuk. A Devil Orange, a Verde Royale és a Night Interaction is új árnyalatok.
Különösen figyeltek arra a fejlesztéskor, hogy az MCPura formája a nyitható tetős változatban is egységes maradjon.
Klaus Busse elmondta, hogy az ülések mögötti áramvonalidom nemcsak dizájnelem, hanem strukturális is – nem egyszerűen levették a tetőt a kupéról, hanem roadsterként is tökéletes a stílusa. Az MCPura Cielo különlegessége még az elektromosan nyitható, elektrokromatikus üvegtető, ami gombnyomásra homályosítható el.
Belül is a letisztultság elvét követték a tervezők, és amit csak lehetett, alcantarával borítottak. Még az új kormánykereket is, ami opcióként szénszálas anyagból készült karimával is kérhető, erre pedig nem a súlycsökkentés miatt volt szükség, hanem azért, mert ide kerülnek a váltásesedékességre jelző fények. Nagy figyelmet fordítottak a színekre és a textúrákra, a lézerrel vágott, háromdimenziós hatású áttört kárpitok nem hivalkodók, hanem egyszerűen szépek.
Nettuno, a római isten
Mindennek a lelke az ikonikus Nettuno motor, amit a Maseratinál most még tovább fejlesztettek. A 90 fokos hengerszögű, 3 literes biturbó V6-os motor 630 lóerőre és 770 Nm-re képes, és mivel az MCPura is a motorsportban fogalomnak számító Dallarával együttműködésben készült karbonszerkezetre épült, ezért mindössze 1475 kilogrammot nyom. A nyolcfokozatú duplakuplungos váltójával 2,9 másodperc alatt van százon, 8,8 alatt kétszázon, és 320 km/óra a végsebessége.
Az MCPura elöl és hátul is hord csomagtartót, egyszerre granturismo és sportautó, ami a versenypályán is megállja a helyét. Mint a bemutatón elmondták, a vevőjének jellemzően négy-öt autója áll a garázsában, amivel három-négyezer kilométert megy, méghozzá tisztán az élmény kedvéért, ezért lényeges volt, hogy az idő, amit a volánja mögött tölt, minőségi idő legyen. A könnyű vezethetőségével pedig mindenki úgy érezheti magát benne, mintha profi pilóta lenne.
Rákérdeztünk a Maserati elektromos jövőjére is, amivel kapcsolatban kevésbé bizakodók a márkánál,
pedig elég széles kínálatuk van, a Grecale és a Granturismo is kapható elektromos változatban, ezeket tovább is fogják vinni. A bemutatója idején úgy volt, hogy az MC20 is elkészül elektromos változatban, de ennek fejlesztését leállították, mert szerény igény mutatkozott iránta. Úgy gondolják, hogy nem lesz elektromos sportautó az MCPurából sem.
Annál inkább örülünk neki, hogy vannak még ilyen, a vezetés szűretlen élményét kínáló, gyönyörű sportautók, mint a Maserati MCPura. Büszkék rá, hogy száz százalékban olasz fejlesztés és gyártás, a Viale Ciro Menotti alatt található történelmi gyárban készül, ahol a Fuoriserie programban mindenki személyre szabhatja a sajátját. Szeptemberben indul a gyártása, és ha megteheted, akkor egy ilyen Maseratit helyettünk is tegyél el az utókornak, hálásak lesznek érte.
Ez is érdekelhet:



















