A Mazda egyik legsikeresebb modellje a CX-5, ezért minden eddiginél nagyobb figyelmet fordítottak a harmadik generációjának fejlesztésére. Nagyobb, igényesebb, letisztultabb lett, és a lemezek alatt is találunk újdonságokat.

Sokáig a Mazda egyetlen szabadidő-autója volt a márka európai kínálatában a CX-5, az eltelt idő alatt azonban megérkezett a kompakt CX-30, valamint a középkategóriás CX-60 és nagyobb testvére, a CX-80 is, ezért ideje volt a 2017-ben bemutatott második generáció leváltásának. Mivel ez az egyik legnépszerűbb kategória a piacon, és a CX-5 eddig is sikeresnek számított, ezért a Mazda nem változtatott a bevált recepten, de minden téren jobbá tette az autót.

Az előző CX-5 méretével éppen a 4,4 méteres CX-30 és a 4,75 méteres CX-60 között helyezkedett el, de az új modell egy kicsit közelebb került az utóbbihoz.

A hossza 11,5 centiméterrel 4,69 méteresre nőtt, és ez a növekedés mind a tengelytávot bővítette,

ami 2,81 méteres lett, még több helyet adva az utasoknak, főleg a hátsó sorban. 521-ről 583 literesre nőtt a csomagtér, a három részre osztott támlák ledöntésével pedig 2019 literesre növelhető.

Karakteresebb lett a dizájn is, a hűtőmaszk két széléhez illesztett fényszórókkal, kétlépcsős menetfénnyel,

míg hátul a széles lámpák a CX-60-ast idézik fel. Berendezése letisztultabb, mint valaha, csak a 10,25 colos műszeregységet és a felszereltségtől függően 12,9 vagy 15,9 colos érintőképernyőt találjuk, utóbbin androidos az új fedélzeti rendszer, még a mesterséges intelligenciával működő Google Gemini asszisztenst is elérhetjük rajta.

Új kormánykerekének közepén már nem a Mazda emblémáját, hanem a márka feliratát találjuk, akárcsak a CX-5 hátulján.

Nagy figyelmet fordítottak a praktikus tárolóhelyekre és a minőségérzetre is, a hangulatfény színét hétféle árnyalat közül lehet kiválasztani, és panorámatető is elérhető, amelynek az első fele nyitható. Az Exclusive-Line változat műbőr és velúrhatású, a Homura pedig valódi bőrkárpitot kap.

Műszaki alapját a Mazda3 és a CX-30 adja, ezért ahhoz hasonlóan a korábbi kétliteres helyett 2,5 literes, négyhengeres szívómotor hajtja, amit 24 voltos mild hibrid rendszerrel láttak el. 141 lóerőre és 238 Nm nyomatékra képes, amivel 10,5 másodperc alatt gyorsul százra. Széria a Mazda saját fejlesztésű hatfokozatú automata váltója,

az összkerék-meghajtás opció, és akár két tonna vontatására is képes a Mazda új szabadidő-autója.

Később egy saját fejlesztésű full hibrid változat is érkezik, ami ugyanezt a 2,5 literes benzinmotort használja majd, de nagyobb lesz a teljesítménye, és a Mazda egy tisztán elektromos szabadidő-autóval is készül, ez lesz a Mazda6e testvérmodellje. Az új CX-5 gyártása idén elkezdődik, decemberre a kereskedésekben lesz, és már most előrendelhető, az árát is tudjuk. 13 699 900 forintért elég versenyképesnek hangzik.

Ez is érdekelhet:

Hihetetlen, de a dízel Mazda CX-60 szép, jó és még keveset is fogyaszt

Nagy test, kis étvágy. A Mazda CX-60 nem tökéletes, de baromi jó.

Jön a Mazda következő elektromos autója, már megvan a neve

Még meg sem érkezett a Mazda6e, máris jön a folytatás.

Bazi nagy dízel Mazda – CX-80 3.3 dízel-teszt

Sorhatos, nagy dízelmotorral, ma már klasszikusnak mondható kezelőfelületekkel, tágas utastérrel a legnagyobb Mazda SUV igazán figyelemre méltó.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés