
Amikor versenyistállóból autógyártóvá vált a McLaren, az első egyedileg épített autójuk volt az X-1 Concept, amit egy tehetős vevő kérésére terveztek meg. Nem a szépsége miatt fogják szeretni, de az biztos, hogy különleges lett.
Még 2012-ben mutatta be a McLaren azt a tanulmányautóját, amihez foghatót azóta sem építettek a brit márkánál. Éppen akkoriban kezdtek autógyártóvá válni, és az első sportautójuk, az MP4-12C adta az alapját a prototípusnak. Egy gazdag vevő kérésére terveztek meg, akinek McLaren F1 és Mercedes-McLaren SLR is áll a garázsában.
Lehet, hogy neked sem jön be ez a Batmobile stílus, pedig hosszasan egyeztetett a vevővel a McLaren formatervezője, Frank Stephenson, akiről olvashattál már nálunk. A megrendelőnek olyan típusok tetszettek meg, mint a nagyon ritka Facel Vega és Buick Electra, a szuperértékes Mercedes-Benz 540K, vagy az általad is ismert Maserati-motoros Citroën SM.
De nemcsak autók, hanem épületek és tárgyak formaterve is ihlette a különleges McLaren alakját, így a bilbaói Guggenheim múzeum, Jaeger LeCoultre óra, Airstream lakókocsi, Montblanc toll, hangversenyzongora, és a padlizsán, igen, még ez a zöldség is. Így született meg az áramvonalas karosszéria, ami tíz centivel hosszabb, és ugyanennyivel szélesebb a 12C-énél.
Az X-1 Concept különlegessége az elnyújtott hátsó rész és a burkolt hátsó kerékjáratok, az utóbbiak pedig menet közben kiemelkednek, és szárnyként funkcionálnak. Az 1400 kilogrammos tömeg és a 625 lóerős biturbó V8-as motor változatlanul került át a 12C-ből, az X-1 pedig közúton is vezethető, ugyanis azóta igazi rendszámot is kapott.