Meglepetésre új arculatot villantott az Audi egy olyan elektromos tanulmányautóval, amin már nincs rajta a négy karika. Azért ne aggódj, nem akarnak megválni az ikonikus emblémától, ez egy új márka lesz, aminek a neve AUDI.
Nehéz kitűnni az új autók rengetegéből, ezért az autómárkák, ahol csak lehet, szeretik csupa nagybetűvel írni a nevüket. Teljesen indokolatlanul, a helyesírás szabályai szerint ugyanis csak a betűszavakat kell csupa nagybetűvel írni, mint például a BMW. Csak egy esetben tettünk eddig kivételt: a MINI-nél, ahol azért írják végig nagybetűvel a nevét, hogy megkülönböztessék az ezredforduló előtti ősétől, a klasszikus Minitől.
Hasonlót lépett most az Audi, és bemutatta az új márkáját, az AUDI-t.
Nem egy új nevet találtak ki tehát hozzá, hanem az írásmóddal különböztetik meg a kínai vásárlóknak szánt új márkát. Meg azzal is, hogy ezen az autón már nem lesz rajta az ikonikus négykarikás embléma, amit annak idején még az Audi elődjének tekinthető Auto Union viselt, utalva a négy autómárka szövetségére, amelynek az Audi is részese volt.
Bemutatkozott az AUDI első modellje is, az E Concept, egy tisztán elektromos hajtású kombi koncepciója.
4,89 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,46 méter magas, ami azt jelenti, hogy az A6 e-tron kategóriájáról van szó. 2,95 méteres tengelytávja megegyezik vele, az utastér berendezése pedig egy lépéssel tovább is megy, a műszerfalat teljes szélességében elfoglalja a 4K felbontású, hajlított kijelző, ami a kamerás visszapillantó képét is mutatja.
Műszaki tartalmát tekintve a csúcsra törne az E Concept, a két elektromotorjának kombinált teljesítménye 775 lóerő,
a maximum nyomatéka 800 Nm. Az összkerékmeghajtásával 3,6 másodperc kell csak, hogy százra gyorsuljon, 100 kilowattórás akkumulátora pedig 700 kilométeres hatótávot enged. A négy karika nélküli AUDI első modelljét két további követi majd, amit a kínai SAIC közreműködésével terveznek és gyártanak majd.
Ez is érdekelhet: