Még az idén megjelenik az Astra új generációja, ami nagyot változik az elődjéhez képest mind dizájnban, mind pedig a műszaki tartalomban. Az Opel megmutatta az első részleteket.
2015-ben jelent meg az Astra jelenlegi generációja, ami elég jól sikerült, a kompakt modell az európai év autója díjat is elnyerte. Az elmúlt évek alatt azonban sok minden változott a német márka háza táján, az Opel a General Motorstól a PSA-hoz került, majd a Stellantis része lett, ezért az idén érkező vadonatúj Astra csak a nevét tartja meg az elődjétől.
A dizájnja az Opel legújabb stílusának megfelelően készül, a hagyományos hűtőmaszk helyett itt is megjelenik a fényszórók közti fekete panel,
és a márkánál megszokott módon természetesen adaptív mátrixfényszóró is elérhető lesz. A hátsó részen a Mokkához hasonló széles, karcsú lámpákra számítunk, és ez a sárga fényezés is elég ütősnek ígérkezik.
A berendezés is a Mokka stílusában készült, a Pure Panel műszerfalra került két kijelzővel,
a vezető felé fordított érintőképernyőn pedig a jelek szerint vadonatúj infotainment rendszer fut majd. Új a kormánykerék, a hagyományos kapcsolók számát a minimálisra csökkentették, és az Opelre jellemzően ergonomikusak lesznek az ülések.
Az új Astra ugyanarra a műszaki alapra épül, mint a nemrég bemutatott DS 4 és Peugeot 308, ezért hasonló motorkínálatra számítunk: a benzines és a dízel mellett plug-in hibrid változat is elérhető lesz. Az Opel megerősítette, hogy az ötajtós ferdehátú és Sports Tourer kombiváltozatban is kapható lesz az új Astra, a gyártása pedig még az idén elkezdődik Rüsselsheimben.