Kína nagyvárosaiban már nem a klasszikus limuzinok adják az igazi luxust, hanem az olyan tágas és gazdagon felszerelt kisbuszok, mint a sanghaji autószalonon bemutatott Mercedes-Benz Vision V tanulmányautó.

Sanghajban közel huszonöt millióan élnek, mostanra ez lett a világ egyik legnagyobb financiális központja, de ennek ellenére váratlanul csendesek az utcák, hiszen a legtöbb jármű elektromos. Ez ugyan nem sokat segít a levegő sokszor rettenetes minőségén, de ez nem is meglepő. Ebben a nagyon sűrűn lakott városban, ahol mindenütt az ember fölé tornyosulnak az épületek, különösen nagy szerepe van a személyes térnek, mely szinte már luxusnak számít. Ezért lehet annyira vonzó a Mercedes-Benz Vision V luxusbusz koncepciója.

Legalább annyira látványosak a V-osztály előzetesének szánt Vision V fényei, mint a kivilágított Sanghaj éjszaka.

Hatalmas kivilágított maszkja felett hideg fehér fénnyel ragyog a háromágú csillag a Mercedes-Benz Vision V orrán, melyen a szűkre szabott fényszórók is csillagot mintáznak. A gépháztetőn futó domborítások a műszerfalon is folytatódnak, mint a három kijelzős Superscreen konzolja. Piros fénycsík fut körbe a Vision V hátulján, melynek lekerekített sarkai remekül oldják az autó praktikus doboz formáját. A 24 colos felniken guruló luxusbusz ablakait a monoblock felnik ezüstjével harmonizáló keret emeli ki, a hátsó fotelekhez nagy tolóajtón keresztül lehet kényelmesen beszállni.

Ezzel a tanulmányautóval mutatja meg a Mercedes-Benz, hogy milyen lesz a teljesen új platformra (Van Electric Architecture) épülő, következő generációs V-osztály és annak haszongépjármű változata, melyek teljesen elektromos változatban is elérhetőek lesznek. Mindez azonban csak a csomagolás, hiszen az igazi lényeg az a fajta kényelem, amit korábban csak egy hosszított S-osztály tudott megadni, méghozzá akkora térben, amekkora csak egy furgonban lehet.

Két elfektethető bőrfotel, hatalmas képernyő, parádés hangrendszer és sakk készlet is van a Vision V-ben.

Igazi sofőrös autó a Vision V, melyben a hátul utazók élvezhetik igazán a luxusbusz komfortját. A futurisztikus térben valódi bőrbe varrott fotelek vannak, melyek különleges párnázása olyan, mintha egy sci-fi űrhajójából érkeztek volna. Az ülések közötti könyöklőn akár sakktábla is lehet, a készlet ott van az oldalpanelben, ahol a 42 hangszórós Dolby Atmos térhatású hifi elemei is láthatóak az átlátszó vitrinben, a filmezéshez vagy játékhoz pedig ott a 65 colos mozivászon. A látványos hangulatvilágítással pihentető meghitt vagy éjszaka császára lecsengésű is lehet az utastér.

Bármennyire is nagy villantásnak tűnik a Vision V a Mercedestől, a sanghaji autószalonon nagyon erős volt a konkurencia, hiszen a Volvo EM90-es mellett ott van a Lexus LM 500h is, valamint a kínai márkák luxusbuszai. Éppen ezért a Mercedesnek már nem lesz annyira könnyű dolga Kínában, hiszen az utakról is drámaian visszaszorultak az európai márkák, ezek helyett már döntően helyi gyártók modelljeit választják azok, akik megengedhetik maguknak az ilyen fényűzést.

Ez is érdekelhet:

Tömve van technológiával az elektromos Mercedes-Benz CLA

Tele van újdonságokkal az alapjaiban új CLA, mely már nem Kecskeméten készül.

Nagyon stílusos a Mercedes G-osztály 80-as éveket idéző limitált szériája

Mindene pontosan olyan, amilyennek az ikonikus terepjárónak lennie kell.

Éles sportautó a 612 lóerős Mercedes-AMG GT 63 Pro

Erősebb és gyorsabb, hangosabb és élvezetesebb.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés