A Volvo nevéről a biztonságos családi autók jutnak eszedbe, de a svéd márkának eddig még nem volt egyterű autója. Most azonban bemutatták az első kisbuszukat, az elektromos hajtású EM90-et, amelynek tervezésénél a kényelemre helyezték a hangsúlyt.

Már több mint hetven éve gyárt családi autót a Volvo, amióta bemutatták a Duettet, a márka neve egyet jelent a biztonságos kombikkal. Mostanra inkább már csak szabadidő-terepjárók maradtak a kínálatban, és érdekes belegondolni, hogy egyterűje még akkor sem volt a Volvónak, amikor óriási divatnak számítottak az ezredfordulón. Most azonban bemutattak egy pazar kisbuszt.

Csak azért nem lepődtünk meg rajta nagyon, mert már előre elárulták, hogy mivel készültek, nyáron egy sejtelmes képpel előlegezték meg az EM90 premierjét. Azt is lehetett tudni, hogy nem teljesen önálló fejlesztésű modellről van szó, hanem

a Volvo tulajdonosa, a kínai Geely által kínált Zeekr 009 alaposan átalakított változatáról.
Szerencsére nemcsak az emblémákat cserélték le, hanem teljesen a Volvo stílusára alakították a méretes kisbuszt.

A T-alakú fényszórókról, az áttört hűtőmaszkról és a jellegzetes hátsó lámpákról azonnal Volvónak ismerheted fel, még ha szokatlan is a márkától egy ilyen forma. A méreteit nem árulták el, de a testvérmodellje 5,2 méter hosszú, 3,2 méteres tengelytávval.

A Volvo EM90 egyelőre egyetlen változatában a hátsó kerekeket egy 272 lóerős elektromotor hajtja,

a padlóba épített 116 kilowattórás akkumulátorral pedig 738 kilométeres a hatótávja, igaz, a megengedőbb kínai mérés szerint. Azt nem tudni, hogy a Zeekr 009-ben látott 544 lóerős, összkerékhajtású változat és a 140 kilowattórás akkumulátor elérhető lesz-e hozzá.

Utasterében mindent a kényelemnek rendeltek alá, a három üléssorban összesen hat ülést rendeztek el,

és a második sor két fotelje a legkényelmesebb, ezek elektromosan állíthatók, szellőztethetők, kihajtható asztalkával, külön állítható klímával és a tetőből lenyitható 15,6 colos képernyővel, amire különféle eszközökről lehet képet kivetíteni.

A Volvónál kiemelt figyelmet fordítottak a zajszigetelésre, ezért az EM90-ben légrugós rendszer csillapítja az útegyenetlenségeket,

a kiterjedt zajszigetelésen kívül zajkioltó rendszer semlegesíti a zajokat, és még az abroncsokból is csendesebbet választottak. Út közben ezért átadhatjuk magunkat a 21 hangszórós Bowers & Wilkins hifi kínálta élménynek.

Nem gondoltuk volna, hogy a nemrég bevezetett, hasonló felépítésű, de hibrid hajtású Lexus LM-nek ennyire gyorsan kihívója akad. Igaz, nem minden piacon, a Volvo ugyanis elsőként csak Kínában vezeti be az EM90-et, és egyelőre nem árulták el, hogy más országokban is forgalmazzák-e majd az egyterűt, ez nyilván a fogadtatásától is függ.

Ez is érdekelhet:

Ígéretes áron jön a legkisebb elektromos Volvo, az EX30

Az XC40-nél is kisebb elektromos autót mutatott be a Volvo, amiből sikermodell lehet.

Az EX90 Excellence a Volvo elektromos luxusautója

Fotelek, kristályüveg, és természetesen fokozott biztonság.

Az autó, amiből kipihenten irányíthatják a világot a döntéshozók

Nemcsak új modellt, egyenesen új kategóriát hozott Európába a Lexus: az LM egy „sofőrös luxuskisbusz”, a magánrepülők mintájára fejlesztett kényelemmel, eddig csak egyedi rendelésre készült autók komfortjával.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A kutya az ember legjobb barátja, de miért és mióta? És miért ne lehetne a tiéd is?

Végre hátsó ablaktörlőt kapott a Hyundai Ioniq 5

Annyira belemerült a sofőr a telefonja nyomkodásába, hogy azt sem vette észre, egy rendőr nézi fél méterről

További cikkeink a témában
Új sorozat a Playeren: Akarok egy kutyát! Kattints az első részért!
Hirdetés