A MINI jövőjét mutatja meg a Concept Aceman, egy olyan látványos tanulmányautó, aminek mintájára hamarosan egy teljesen elektromos hajtású crossover kerül sorozatgyártásba.
A MINI jelenleg egyetlen teljesen elektromos hajtású autója a háromajtós modell alapjára épül, de hamarosan újabb elektromos autókkal bővül a márka kínálata. Már dolgoznak a Countryman utódján, ami ezúttal is kapható lesz majd plug-in hibrid változatban, és mivel nagyobb is lesz az elődjénél, ezért marad hely a kínálatban egy kisebb modellnek – ez lesz az Aceman.
4,05 méteres hosszával az Aceman csak három centivel hosszabb, mint az ötajtós MINI,
aminek idővel a helyére léphet, és 25 centivel rövidebb még a jelenlegi Countrymannél is. A MINI-nek volt már egy hasonló modellje a kínálatban, az előző Countryman testvéreként készült háromajtós Paceman, tulajdonképpen ennek az utódja lesz az új Aceman.
A Concept Aceman nemcsak egy új modell előzetese, hiszen a dizájnja azt is megmutatja, hogy milyen lesz a MINI stílusa a jövőben.
A karosszéria érdekessége, hogy teljesen elhagyják róla a krómozást, ezért a hűtőmaszk zölden világító keretet kapott. A fényszórója még kevésbé kerek, mint a Countrymannek, és a kerékjáratokat is szögletesebbre szabták.
A keret nélküli ablakokkal és a karosszériába süllyesztett kilincsekkel még menőbb lett a Concept Aceman,
amelyen természetesen feltűnik a brit zászló mintája, a hátsó lámpák fényein kívül még a tetőcsomagtartó is Union Jack mintát formáz. A lökhárítókban lévő narancssárga hangszórók pedig üdvözlőhangot játszanak le az autó nyitásakor.
A belső térből is száműzték a krómozott elemeket, mi több, a bőrkárpitot is,
ezért a kormánykereket velúrszerű anyaggal borították, és még a küllőkre is jutott a szövetből. A tarka kárpitok a kilencvenes évek divatját juttatják eszünkbe, a minimalista műszerfalat pedig a középen lévő kerek OLED kijelző uralja, az alatta lévő kapcsolók egyike az irányváltó.
A műszaki paraméterekről semmit nem árult el a MINI, de a háromajtós Cooper SE-vel szemben
az Aceman az alapoktól elektromos autónak épült, ezért még fejlettebb lehet.
A részéletekre nem kell sokat várnunk, ugyanis már a jövő év elején gyártásba kerülhet az elektromos crossover végleges változata, amit a vadonatúj háromajtós és Countryman követ.
Ez is érdekelhet: