Csupa vidámság a megújult MINI Cooper Cabrio, melyben egyszerre lehet élvezni a napsütést és a vezetést.

Pontosan azért remek kabrió a MINI, mert nem szigetel el a külvilágtól. A meredek vonalú szélvédő és a nyitott vászontető kombinációja éppen annyira borzolja a hajat, amennyire még jólesik. A Cooper S Cabrio ráadásul izmos motorral és keményebb futóművel könnyebben meghódít az első igazán szép tavaszi napon.

Egyszerre régi és új autó a MINI Cooper Cabrio, mely az oxfordi gyárban készül.

Új az elektromos MINI Cooper és új lett a hatalmas Countryman, a kettő közé pedig a Clubman helyére érkezett az Aceman, ami szintén friss autó. Ez nem teljesen mondható el a benzines Cooperekről, amelyek valójában a 2013-ban bemutatott harmadik generáció erősen frissített változatai. Egyszerű felfedezni a kötődés nyomait, hiszen a lemezek változatlanok, ezért nem simul bele a kilincs sem az ajtólapba. A három- és ötajtós modellekkel szemben a kabrión még a hátsó lámpák is a régiek maradtak.

Tizennyolc másodperc alatt nyílik és tizenöt alatt csukódik a MINI elektromos mozgatású vászonteteje, melyen akár a Union Jack is díszeleghet. A tetőnek két funkciója van, tehát a teljesen nyitott álláson kívül akár napfénytetőként is funkcionálhat, amikor csak az első utasok feletti rész csúszik hátra. Csukott tetővel a csomagtartó 215 literes, nyitva pedig 160 literre zsugorodik.

Alapos felújításon esett át a kabrió MINI utastere, az aprólékos részletek helyett üde letisztultság van.

Műszerfalát kellemes szövet borítja, középen pedig ott a 240 milliméter átmérőjű OLED érintőkijelző. A legfontosabb információktól egészen az Apple CarPlayig minden ezen a felületen jelenik meg, a magas fényereje miatt pedig akár szikrázó napsütésben is látható marad. Kedves ötlet, hogy a kabrió változat méri a nyitott tetővel töltött időt.

Eltűnt a háromhengeres alapmotor, ezentúl minden MINI kabrió 2,0 literes, négyhengeres, turbós benzines. A Cooper C-ben ez a motor 163 lóerős és 250 Nm csúcsnyomatékú, a Cooper S-ben pedig 204 lóerőt és 300 Nm nyomatékot tud. Az erősebbik változat 6,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 237 km/óra a végsebessége. Később a hegyesebb JCW csatlakozik a kínálathoz.

Ez is érdekelhet:

Ilyen MINI még nem volt, itt az elektromos Aceman

Kívül kicsi, belül nagy a MINI elektromos crossovere.

Igazi bűvésztrükk az új MINI Cooper

Jól figyelj, mert ez az új valójában régi.

Újra feltalálja a MINI-t az új Cooper és Countryman

A menőség új szintjére lép a MINI a két legújabb modelljével.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Másképp különleges a megújult Citroën C4 és C4 X

A volvós, aki nem hagyta magát terelgetni az M7-esen, inkább áttört a táblákon, és ment szembe a forgalommal

Nagyon bizarr trófeákat kapnak a hétvégi Amerikai Nagydíj dobogósai

További cikkeink a témában