Csak azért bocsáthatjuk meg a Mitsubishinek, hogy átcímkézett Renault-modelleket vett fel a kínálatába, mert az európai fennmaradásuk volt a tét. Most azt is megmutatták, hogy saját maguk milyen autót tudnak fejleszteni.

Nem volt sok lehetősége a Mitsubishinek, miután megszületett a döntés, hogy mégsem vonulnak ki az európai piacról, gyorsan szükségük volt modernebb típusokra. A Renault–Nissan szövetség tagjaként kapták kölcsön a Cliót és a Capturt, de nem bántuk volna, ha az emblémák cseréjénél egy kicsit jobban átdolgozták volna a két autót.

A Mitsubishi jelenlegi kínálata: a piac egyik legolcsóbb kisautója a Space Star; a Captur átmárkázott testvére az ASX; és a plug-in hibridként is kapható Eclipse Cross
Az ASX előző generációja. Kiváló utódja lett volna az Xforce
Persze ez csak átmeneti állapot, hamarosan újra jönnek a saját, japán fejlesztésű Mitsubishik,

és most ezek közül mutatták be az elsőt. A múlt ősszel leleplezett XFC Concept már előrevetítette, milyen lesz a japán márka kompakt szabadidő-autója, most pedig itt a sorozatgyártásra kész változat, amelynek a tanulmányautó rövidítése nyomán Xforce lett a neve.

Az újdonság 4,39 méter hosszú, 1,81 méter széles és 1,66 méter magas, ami azt jelenti, hogy 15 centivel hosszabb a Captur alapjára épülő új ASX-nél, de csak két centivel hosszabb, mint az Outlanderrel közös alapokra épült előző ASX. Az 1245 kilogrammos autó tengelytávja 2,65 méteres, ez két centivel rövidebb, mint a kifutó ASX-nek.

A műszaki tartalom valamivel szerényebb annál, mint amit a külső alapján várnánk.

Az Xforce orrába 1,5 literes, négyhengeres benzines szívómotor kerül, 105 lóerővel és 141 Nm nyomatékkal, amihez szériafelszerelés a fokozatmentes CVT automata, de összkerékmeghajtás felárért sem elérhető, és semmilyen hibrid rendszer sem jár hozzá.

Belül látszik igazán, hogyan képzeli a Mitsubishi egy naprakész modell műszerfalát: 8 colos kijelző vetíti a számlapokat, mellé 12,3 colos érintőképernyő került, a hifit a Yamaha készítette. Az Xforce ezzel tökéletes utódja lett volna az ASX-nek, de a típust egyelőre csak az ázsiai piacokon forgalmazzák, nekünk be kell érnünk a Captur átemblémázásával.

Ez is érdekelhet:

Marcona külsőt kapott a Mitsubishi L200 új generációja

A karakteres dizájn mellé masszív technikát ígér a Mitsubishi.

Nem véletlenül olyan ismerős az új Mitsubishi Colt

Nem túl egyedi, de fontos szerepe van a márka fennmaradásában.

Mégis az európai utakra jön az új Mitsubishi Outlander

Nem csak átemblémázott Renault-modellekkel marad Európában a Mitsubishi.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés