Csak azért bocsáthatjuk meg a Mitsubishinek, hogy átcímkézett Renault-modelleket vett fel a kínálatába, mert az európai fennmaradásuk volt a tét. Most azt is megmutatták, hogy saját maguk milyen autót tudnak fejleszteni.
Nem volt sok lehetősége a Mitsubishinek, miután megszületett a döntés, hogy mégsem vonulnak ki az európai piacról, gyorsan szükségük volt modernebb típusokra. A Renault–Nissan szövetség tagjaként kapták kölcsön a Cliót és a Capturt, de nem bántuk volna, ha az emblémák cseréjénél egy kicsit jobban átdolgozták volna a két autót.
Persze ez csak átmeneti állapot, hamarosan újra jönnek a saját, japán fejlesztésű Mitsubishik,
és most ezek közül mutatták be az elsőt. A múlt ősszel leleplezett XFC Concept már előrevetítette, milyen lesz a japán márka kompakt szabadidő-autója, most pedig itt a sorozatgyártásra kész változat, amelynek a tanulmányautó rövidítése nyomán Xforce lett a neve.
Az újdonság 4,39 méter hosszú, 1,81 méter széles és 1,66 méter magas, ami azt jelenti, hogy 15 centivel hosszabb a Captur alapjára épülő új ASX-nél, de csak két centivel hosszabb, mint az Outlanderrel közös alapokra épült előző ASX. Az 1245 kilogrammos autó tengelytávja 2,65 méteres, ez két centivel rövidebb, mint a kifutó ASX-nek.
A műszaki tartalom valamivel szerényebb annál, mint amit a külső alapján várnánk.
Az Xforce orrába 1,5 literes, négyhengeres benzines szívómotor kerül, 105 lóerővel és 141 Nm nyomatékkal, amihez szériafelszerelés a fokozatmentes CVT automata, de összkerékmeghajtás felárért sem elérhető, és semmilyen hibrid rendszer sem jár hozzá.
Belül látszik igazán, hogyan képzeli a Mitsubishi egy naprakész modell műszerfalát: 8 colos kijelző vetíti a számlapokat, mellé 12,3 colos érintőképernyő került, a hifit a Yamaha készítette. Az Xforce ezzel tökéletes utódja lett volna az ASX-nek, de a típust egyelőre csak az ázsiai piacokon forgalmazzák, nekünk be kell érnünk a Captur átemblémázásával.
Ez is érdekelhet: