Félidős frissítéshez érkezett a Nissan Qashqai jelenlegi, harmadik generációja. Ahogy az ilyenkor kell, új színek, felnik, felszereltségi szintek jelentek meg. Jelentősen jobb lett a fedélzeti rendszer, az új frontrész pedig arra szolgál, hogy minden tekintetet magához vonzzon.

Három és fél éve van jelen a Nissan Qashqai aktuális szériája, ami anno még az első generációval sokat tett azért, hogy a létrejöjjön a kompakt SUV szegmens. Azok az autók, amik alapjában véve városi használatra lettek kitalálva, kétkerék-hajtással is kiválóan elboldogulnak, és vonzó formájukkal maguk után fordítanak minden fejet. A mostani idők durva versenyt szülnek, ahol már jóval nagyobb tömegben kell kitűnnie a Qashqainak.

2006-ban nagy dobás volt az első Qashqai, amivel kategóriát teremtett a Nissan. Lent a második és a harmadik generáció

Ezt a célt szolgálja a mostani facelift, ami leginkább az autó orrát érintette.

Japán harci jelmezek szolgálták a dizájnalapot, a páncélos katonák acélruháinak pikkelyes mintáját követték a formatervezők,

amikor a feketére fényezett műanyag frontrészt apró háromszögekből tervezték meg. Az tuti, hogy ez a dizájn a fotókon és az autó előtt állva is magával ragad. Érzékeny szemek nyilván azonnal látják benne a fényes fekete elemek sérülékenységét, de ez az arc legalább valamilyen. A dizájn mellett fontos újítás még a fronton, hogy az új fényszórók már adaptív módon kezelik a távolsági fényt.

A fekete műanyagok hódítanak az átalakított hátsó lámpákon és a hátsó lökhárítón is, de jó hír azoknak, akik nem különösebben szerelmesek ezekbe, hogy

új felszereltségi szint is megjelent a kínálatban, N-Design néven, ahol a fekete műanyagok egy jelentős részét a karosszéria színére fényezik.

18 és 20 col között érkeznek a látványosabb dizájnt kapott felnik, három új karosszériaszín is felkerült a kínálatba. A fekete erőteljesebb, a fehér tisztább árnyalatú, és bizonyos fényviszonyok mellett sejtelmes csillogással dobja fel a dizájnt. Az új kék szín pedig a sötétkék és a zöldeskék közötti játékos árnyalattal ejti rabul a tekinteteket.

Bent a prémiumérzésre mentek rá, az üléseket, a kárpitokat nézni, simogatni, kopogtatni is öröm.

Az N-Design Qashqai üléskárpitját külön alcantara betétekkel dobják fel, hogy a sportosan elegáns érzésre rátegyenek egy lapáttal. Külön érdekesség a hangulathoz igazítható belső világítás, ami különböző előre definiált programokhoz igazodik, vagy teljesen szabadon változtatható.

Parkoláskor nagy segítség, hogy az új kamerarendszer teljes 3D-s képet mutat

az autóról a tolatókamera mellett, illetve 8 különböző kamerakép alapján győződhetünk meg róla, hogy nem zúzzuk le autónkat, vagy senki másét. Különösen jól jön az előre is 200 fokos képet mutató kamera, ami ráadásul különböző GPS-pontokhoz előre hozzárendelhető, így ha rögzítjük az otthoni kapu koordinátáit, a rendszer automatikusan a kameraképre kapcsol, hogy könnyebben lássuk a jobbról-balról érkező forgalmat. Ugyanez a rendszer még arra is jó, hogy a gyakran használt parkolókat is elmenthessük.

Szintén nagy dobás, hogy az új Qashqaiban már Google-alapú a fedélzeti rendszer, ezért a navigáció folyamatosan online,

tudja a forgalmi dugókat, tereléseket. Plusz előny még, hogy az autó távoli elérését is fejlesztették, így mobilról tudjuk például bezárni az autót, ha ez kiment a fejünkből.

Mivel a Qashqai motorkínálatát az elmúlt években folyamatosan frissítették, ezért a mostani megújulás nem hozott új motorváltozatokat. Marad az e-Powernek nevezett hibrid, és a mild hibrid az 1,3-as benzinmotorral.

Ez is érdekelhet:

Megtaláltuk az elektromos Nissant, amit nem kell tölteni

A Qashqai e-POWER úgy megy, mint egy elektromos autó, de nem kell törődni a töltésével.

Bevált recept szerint – Nissan Qashqai-teszt

A Qashqai harmadik generációja fejlettebb és igényesebb lett, de ez elég vajon a sikerhez?

Ha nem elég nagy a Qashqai, nézd meg az új X-Trailt!

Európában is megjelent az új Nissan X-Trail, amihez többféle hibrid hajtás közül lehet választani.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában