Eljött az ideje a 308-as ráncfelvarrásának: a Peugeot kompakt autójának külső megjelenését az újabb 3008-aséhoz igazították. A hibrideket már ismertük, az elektromos változat pedig egy kicsivel nagyobb akkumulátort kapott.
Még úgy volt a fejünkben a jelenlegi Peugeot 308-as, mint amit nemrég mutattak be, pedig több mint négy éve, 2021-ben leplezték le, és mostanra írták be a naptárba a ráncfelvarrását. Nem tűnt idejétmúltnak a dizájn, de azért volt mit igazítani rajta, a stílusát az újonnan megjelent Peugeot 3008-aséhoz tették hasonlóvá.
Szemből látszik a legtöbb változás, a hipnotikus hűtőmaszkot ugyanis már nem sok kis vízszintes, hanem kevesebb, nagyobb függőleges elem alkotja. A nappali menetfény mintáját is hozzá igazították, és
a korábbi fényszórók helyén már csak a menetfény világít, a tompított és távolsági fényszórót a lökhárítóban lévő légbeömlő fölé rejtették.
Bemutatásakor ezzel a szériával vezette be az új arculatát a Peugeot, az oroszlánfejes retró emblémával,
és a megújult 308-ason a márka történetében először megvilágított is ez az embléma, a GT változatnál szériafelszereltségként. A kínálatba új színek érkeztek, az ötajtóshoz és a kombihoz is egy-egy különleges kéket vezetnek be.
Nem változott a hátsó nézet, a látványos oroszlánkarom-fényekkel világító hátsó lámpákat eddig is ismertük,
de mostantól szériafelszerelés lesz minden változaton. Belül is nagyítóval kell keresni a változásokat, elsősorban a digitális felületeket aktualizálták a szériaként adott színes képernyős műszeregységen és a középső érintőkijelzőn.
A megújult hibrid és plug-in hibrid változatokat már egy éve bevezette a 308-ashoz a Peugeot, most a tisztán elektromos E-308-as megújulásán volt a sor. A teljesítménye maradt 156 lóerő, de az akkumulátor hasznos kapacitását 50,8-ról 55,4 kilowattórára növelték, ezzel
a hatótávja 416-ról 450 kilométerre nőtt, tölteni továbbra is legfeljebb 100 kilowattal lehet.
Az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotort kapja a hibrid változat, hatfokozatú duplakuplungos váltóval, 145 lóerővel és 4,7-5 literes fogyasztással, míg az 1,6 literes,
150 lóerős négyhengeres turbómotorból és 125 lóerős elektromotorból áll a 195 lóerős plug-in hibrid rendszer,
a 17,2 kilowattórás akkumulátor 85 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Nem minden országban, de a 308-ashoz továbbra is elérhető az 1,5 literes, 130 lóerős turbódízel.
A Peugeot továbbra is a franciaországi, mulhouse-i üzemében gyártja a kompakt autóját, amelynek megújult változata idén ősszel már a kereskedésekben lehet.
Ez is érdekelhet:

















