Eljött az ideje a 308-as ráncfelvarrásának: a Peugeot kompakt autójának külső megjelenését az újabb 3008-aséhoz igazították. A hibrideket már ismertük, az elektromos változat pedig egy kicsivel nagyobb akkumulátort kapott.

Még úgy volt a fejünkben a jelenlegi Peugeot 308-as, mint amit nemrég mutattak be, pedig több mint négy éve, 2021-ben leplezték le, és mostanra írták be a naptárba a ráncfelvarrását. Nem tűnt idejétmúltnak a dizájn, de azért volt mit igazítani rajta, a stílusát az újonnan megjelent Peugeot 3008-aséhoz tették hasonlóvá.

Szemből látszik a legtöbb változás, a hipnotikus hűtőmaszkot ugyanis már nem sok kis vízszintes, hanem kevesebb, nagyobb függőleges elem alkotja. A nappali menetfény mintáját is hozzá igazították, és

a korábbi fényszórók helyén már csak a menetfény világít, a tompított és távolsági fényszórót a lökhárítóban lévő légbeömlő fölé rejtették.
Bemutatásakor ezzel a szériával vezette be az új arculatát a Peugeot, az oroszlánfejes retró emblémával,

és a megújult 308-ason a márka történetében először megvilágított is ez az embléma, a GT változatnál szériafelszereltségként. A kínálatba új színek érkeztek, az ötajtóshoz és a kombihoz is egy-egy különleges kéket vezetnek be.

Nem változott a hátsó nézet, a látványos oroszlánkarom-fényekkel világító hátsó lámpákat eddig is ismertük,

de mostantól szériafelszerelés lesz minden változaton. Belül is nagyítóval kell keresni a változásokat, elsősorban a digitális felületeket aktualizálták a szériaként adott színes képernyős műszeregységen és a középső érintőkijelzőn.

A megújult hibrid és plug-in hibrid változatokat már egy éve bevezette a 308-ashoz a Peugeot, most a tisztán elektromos E-308-as megújulásán volt a sor. A teljesítménye maradt 156 lóerő, de az akkumulátor hasznos kapacitását 50,8-ról 55,4 kilowattórára növelték, ezzel

a hatótávja 416-ról 450 kilométerre nőtt, tölteni továbbra is legfeljebb 100 kilowattal lehet.

Az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotort kapja a hibrid változat, hatfokozatú duplakuplungos váltóval, 145 lóerővel és 4,7-5 literes fogyasztással, míg az 1,6 literes,

150 lóerős négyhengeres turbómotorból és 125 lóerős elektromotorból áll a 195 lóerős plug-in hibrid rendszer,

a 17,2 kilowattórás akkumulátor 85 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Nem minden országban, de a 308-ashoz továbbra is elérhető az 1,5 literes, 130 lóerős turbódízel.

A Peugeot továbbra is a franciaországi, mulhouse-i üzemében gyártja a kompakt autóját, amelynek megújult változata idén ősszel már a kereskedésekben lehet.

Ez is érdekelhet:

Szívdöglesztő elektromos divatholmi a Peugeot E-3008

Menetpróbán a Peugeot sztárja, az akár 700 kilométeres hatótávú E-3008.

Elektromos autó lett végül a Peugeot 408-ból is

Sokaknak lehet jó megoldás a tágas és racionális Peugeot E-408.

Hétüléses elektromos autót mutatott be a Peugeot

Hibrid és teljesen elektromos változata is lesz az új Peugeot 5008-nak.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés