Jelentősen kevesebbet kap idén a címvédő a címvédőtől, persze az így sem kevés pénz.

Lewis Hamilton új szerződést kapott a Mercedestől, ám az meglepetésre csak egy évre szól, azt pedig, hogy mennyit kap erre az időre a hétszeres világbajnok, nem tudni, persze pontos összegek ritkán kerül nyilvánosságra az F1-ben. A RaceFans viszont úgy tudja, hogy

a hétszeres világbajnok 30 millió dollárt, azaz mintegy 9 milliárd forintot tehet zsebre ebben az idényben, ami kábé tízmillóval kevesebb, mint amennyit 2020-as szezonban keresett

– vagyis a brit pont annyival kap kevesebbet, mint amennyivel többet szeretett volna, ugyanis a Corriere dello Sport szerint lerakott egy 50 milliós ajánlatot a Mercedes asztalára, amit csípőből visszadobott az istálló.

Az, hogy Hamilton végül belement a bércsökkentésbe, több dolog is befolyásolhatta, ám biztosak lehetünk benne, hogy – a koronavírus miatt bevezetett költéscsökkentő intézkedések mellett – az egyik nyomós ok George Russell személye lehetett, aki egyetlen beugrásával a Mercedesnél bizonyította, hogy honfitársa remek alternatívája lehet, ráadásul kevesebb is kerülne a csapatnak.

A portál persze a többi pilóta bérét is megnézte, és úgy számolt, hogy Hamiltont Max Verstappen követi (25 millió dollár) a sorban, aki mögött a két év kihagyás után visszatérő Fernando Alonso fért oda (20 millió dollár) – mutatjuk a többiekét is:

1. Lewis Hamilton (Mercedes): 30 millió dollár
2. Max Verstappen (Red Bull): 25 millió dollár
3. Fernando Alonso (Alpine): 20 millió dollár
4. Sebastian Vettel (Aston Martin): 15 millió dollár
4. Daniel Ricciardo (McLaren): 15 millió dollár
6. Charles Leclerc (Ferrari): 12 millió dollár
7. Valtteri Bottas (Mercedes): 10 millió dollár
7. Lance Stroll (Aston Martin): 10 millió dollár
7. Carlos Sainz Jr. (Ferrari): 10 millió dollár
7. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo): 10 millió dollár
11. Sergio Pérez (Red Bull): 8 millió dollár
12. Lando Norris (McLaren): 5 millió dollár
12. Esteban Ocon (Alpine): 5 millió dollár
12. Pierre Gasly (AlphaTauri): 5 millió dollár
15. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo): 1 millió dollár
15. Mick Schumacher (Haas): 1 millió dollár
15. Nyikita Mazepin (Haas): 1 millió dollár
15. Nicholas Latifi (Williams): 1 millió dollár
15. George Russell (Williams): 1 millió dollár
20. Cunoda Júki (AlphaTauri): 0,5 millió dollár

Eközben...

„A Ferrari helyében én nem Sainzot választottam volna”

Grosjean érvelésként csak egy nevet mondott.

(Fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában