Nagyon kevés autó tud annyira önmaga maradni évtizedeken át, mint a Porsche 911-es. A farmotoros sportautó ortodox hívői viszont úgy tartják, hogy a kőkemény sportmodellek közül a 997-es GT3 RS 4.0 volt mindennek a teteje.

Ebben az autóban érett össze igazán a tradíció és a 2000-es évek modern autóépítése, mert a 997-esben még ott vannak a hathengeres bokszermotorok, de már vízhűtéssel, viszont a rövid tengelytáv és a kerek fényszórók miatt az autó maradt összetéveszthetetlenül 911-es Porsche. Ezt fűszerezi meg a motorsportos elemekkel a GT3 RS, melynek legdurvább, 4,0 literes változata 2011-ben jelent meg és csak hatszáz darabot gyártottak belőle.

Ritka műszaki műtárgynak használják sokan, pedig a 911 GT3 RS 4.0 minden millimétere versenypályát kíván.

Háromküllős sportkormányán ott a piros középjelző, a karima pedig alcantara, hogy tapadjon hozzá a kesztyű. A hagyományos biztonsági öv mellett a kagylóüléseken ott lógnak a négypontos övek is, a hátsó ülés helyén pedig virít a fehér bukócső, mert ez tényleg döbbenetesen közel áll egy versenyautóhoz. Elég ránézni a légiesen könnyű felnik mögött ordító hatalmas fékekre és az alumínium konzolon fekvő hátsó szárnyra, valamint az apró aerodinamikai elemekre.

2006-ban mutatták be a 997-esből az első GT3 RS-t, melynek 3,6 literes, hathengeres, vízhűtéses bokszermotorja 415 lóerős és akár 8400-ig is elforog. A modellt folyamatosan fejlesztették, a csúcsot jelentő 4.0 premierjét pedig öt évvel később tartották, aztán futottak vele egy 7 perc 27 másodperces időt a kanyargós Nürburgringen.

Hans Mezger nevéhez olyan versenyautók fűződnek, mint a Porsche 804 vagy a turbós 917-es.

Ez volt az utolsó igazán kihegyezett utcai Porsche, melyben még Mezger-motor üvölt, és ezzel egy korszak végére tesz pontot. Az utódja már hosszabb tengelytávú lett és kizárólag duplakuplungos automata váltóval készült, így a 997-est sokan tartják az utolsó klasszikus 911-es Porschénak. 4,0 literes, szívó hathengeres bokszermotorjában az RSR versenygép főtengelye van és a korábbi verziónál nagyobb löketű. 500 lóerőt üvölt ki magából 8250-es fordulaton és 460 Nm nyomatéka van 5750-nél, de már 2000-től igazán izmos a karaktere.

Minden azon áll vagy bukik, hogy a 911 GT3 RS 4.0 pilótája mennyire képes uralni a gépet, mert a farmotoros elrendezés, a hátsókerék-hajtás és a dühös motor, valamint a hatfokozatú kézi váltó megköveteli a biztos kezeket. Bőven 4 másodperc alatti százas sprintre képes és 310 km/óra feletti a végsebessége, de ennél az autónál inkább a köridők bizonyítanak. Ez az autó egy modern legenda, amiért bátran kérhetnek el közel félmillió dollárt.

Ez is érdekelhet:

Igazi időkapszula ez a fekete 911 Turbo

Mintha új volna ez az 1979-es Porsche.

Életmentő szentségtörés volt a 996-os Porsche 911

Majdnem mindent felrúgott a 996-os, ami a Porsche 911-est legendássá tette, de a vállalat megmentése volt a cél.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Villeneuve odaszólt a McLarennek: Ilyet azok a csapatok mondanak, amelyek nem nyernek

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés