Két nap alatt fogyott el az összes Porsche 911 Sport Classic, ami nagyon jól mutatja, hogy a pénzzel tömött zsebű gyűjtők milyen hamar kapkodnak el egy ilyen igazán finom falatot a kétszázötven szeletes tortából.

Mindenki másban hisz, mert valakinek a léghűtéses korszak volt kedves, mások pedig a vízhűtéses Porsche 911-est tartják igazán jó sportautónak. Annyi egészen biztos, hogy a 997-es kódú generáció még megtartotta az eredeti arányokat és a szívó benzinmotort, de már egy kiforrott és modern autó. Akár mindennapi használatra is alkalmas a sima Carrera, de van belőle pengeéles GT3 RS is, az igazi ritkaság mégis a Sport Classic.

Nem a szürke szín emeli ki a tömegből a 911 Sport Classicot, hanem az aprólékosan kidolgozott részletek. A 911 Carrera S-en alapuló limitált szériás autót a 2009-es Frankfurti Autószalonon mutatta be a Porsche, az értékesítés pedig következő év januárjában kezdődött meg. Negyvennyolc óra alatt mind a kétszázötven darab elkelt.
Mintha egy igazán régi 911-esről érkezett volna, úgy néznek ki az ezüst peremes, feketére fényezett, Fuchs stílusú 19 colos kerekek a 911 Sport Classic alatt. Mögötte megvillannak a karbon-kerámia féktárcsákat szorongató sárga nyergek, a futóműve 20 milliméterrel ültetett.
Negyvennégy milliméterrel kiszélesített hátsó sárvédőivel és kifejezetten a Sport Classichoz kevert szürke színnel igazán remek kiállású gép a 911-es, melynek kacsafarok alakú hátsó légterelőjét az 1973-as 911 Carrera RS 2.7 ihlette. Nagyszerűen kijönnek a farmotoros és rövid tengelytávú sportautó arányai.
Közel 170 ezer eurós alapár már 2010-ben sem számított kevésnek, de ezért tökéletesen kidolgozott utastér van a 911 Sport Classicban. A Porsche Exclusive részlege mélybarna bőrrel és szövetbetéttel kárpitozta az üléseket, a középkonzol tetején ott a Sport Chrono csomag stoppere. Hatfokozatú kézi váltójának gombja a fényezés csíkjaira rímel.
3824 köbcentis, szívó, hathengeres bokszermotorja 408 lóerős, és ezzel 4,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 302 km/óra. Ezt az autót 2010. június 24-én vette át első tulajdonosa Spanyolországban, azóta pedig csak 15 462 kilométert tekert bele. A 138-as sorszámú autó több mint tíz év alatt megduplázta értékét.
Dupla púpos tetőpanelje van, kacsafenék spoilere és masszívan izmos sárvédői. A 911 Sport Classic egy tökéletes válogatás azokból az elemekből, amitől bármelyik korszakban igazán nagy slágerré válik a Porsche ikonja.

Ez is érdekelhet:

Használt 911-esből épített izgalmas különkiadást a Porsche

Csak egyetlen példányban készült a 911 Classic Club Coupé.

Élesre fent tömény elegancia a Porsche 911 S/T

Kilencezerig forgó sportmotorral, kézi váltóval és csodálatos részletekkel itt a 911 S/T, a Porsche valódi álomautója.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés