Húsz éve, a legelső Cayenne bemutatásakor a Porsche többféle karosszériaváltozatban gondolkodott, és ezek egyike volt a vászontetős kabrió. Az életnagyságú modellje láttán azt mondhatjuk, szerencsére nem került gyártásba.

2002-ben, éppen húsz évvel ezelőtt mutatta be az első szabadidő-terepjáróját a Porsche, és mostanra tudjuk, hogy mekkora siker lett, megmentve a márkát a jövőnek. A már ismert ötajtóson kívül a Porsche három további karosszériaváltozaton gondolkodott: egy húsz centivel nyújtott, hétüléses modellen, egy kupén és egy vászontetős kabrión.

Meglepetésre éppen a kabrióból építették meg az életnagyságú modellt, amely nem vezethető, csak azzal a céllal épült, hogy kiderüljön, hogyan nézne ki, és mennyire lenne használható egy kétajtós kabrió Cayenne.

A dizájnerek kétféle hátsó részt építettek hozzá, és ezzel a makettel kellett volna eldönteni, hogy melyik kerüljön gyártásba.

A Cayenne kabrióváltozata sosem került gyártásba, és az először 2018-ban megmutatott prototípus esztétikáját nézve ez nem is olyan nagy baj. Michael Mauer, a Porsche vezető dizájnere is egyetért ezzel, aki szerint a nagy és nehéz karosszéria a levágott tetővel igencsak furcsa, kihívással küzdő formát eredményez.

A kupé végül valóra vált

Ha a kabrióból nem is lett semmi, a Porsche végül az eredetileg tervezett kupét gyártásba adta a Cayenne későbbi generációjából 2019-ben, igaz, praktikus ötajtós formában. A vászontetős SUV-ket pedig meghagyta más gyártóknak, azóta a Nissan Murano, a Range Rover Evoque és a Volkswagen T-Roc készült ezzel a karosszériával.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Ilyen egyszerű driftgépet építeni