A Porsche újabb változatban is bemutatta az első sportautója hetvenötödik születésnapját ünneplő koncepciót. A Speedster pedig nem csak a tető hiányában különbözik az év elején leleplezett Vision 357-től.

75 éve készült el a Porsche első sportautója, és erről szinte biztosan hallottál már, ebben a cikkben meséltük el, hogyan lett valóra vált álomból a világ egyik legismertebb autómárkája. A Porsche nem sokat várt, és már az év elején leleplezte a születésnapra készült tanulmányautóját, a Vision 357-est, aminek most itt az újabb változata.

A Vision 357 Speedster, mint a neve is mutatja, a korábbi koncepcióautó tető nélküli változata.

Mivel a Porsche legelső sportautója, a 356-os is először ebben a formában készült el, ezért magától értetődő volt, hogy a Vision 357-nek is lesz Speedster kivitele. A Porsche formatervezői ezúttal is fantasztikus munkát végeztek.

Az alacsonyabb szélvédő a Speedster modellek jellemzője, míg a ponyvával fedett utasülést a versenyzésre használt korabeli sportkocsik ihlették. A magnéziumból készült 20 colos kerekeknek azonban csak a formája emlékeztet az elődökére, míg a kamerával helyettesített visszapillantó tükrök már a jövőbe mutatnak.

A Speedster azonban nem csak a tető hiányában különbözik a Vision 357-től, hanem a műszaki tartalmában is.

A kupé ugyanis a sorozatgyártású 718 Cayman GT4 RS-től kölcsönözte az 500 lóerős, hathengeres hajtásláncát, a Speedster pedig ugyan szintén a 718-as alapjára épül, de a GT4 e-performance prototípus tisztán elektromos hajtását kapta meg.

Mindez azt jelenti, hogy a retró stílusú vonalvezetés alatt a Mission R prototípus elképesztő hajtása dolgozik,

1088 lóerős csúcsteljesítménnyel, az elektromotorok egy 80 kilowattórás akkumulátorból kapják az energiát. Mivel a Speedsternek nincs teteje, ezért most először láthatjuk a Vision 357 szénszálas anyagból formált belső terét is.

A minimalista kabinban a sofőr a karbon ülésvázra erősített párnákon ül, és hatpontos biztonsági öv tartja a helyén. A műszeregység érdekessége, hogy a kormánykerék mögött egy átlátszó panelre vetíti a legfontosabb információkat. A kilincseket fülek helyettesítik, és poggyásztér hiányában pántokkal lehet rögzíteni a kisebb táskákat.

Azt mondjuk, hogy a Porsche akár ebben a formában gyártásba adhatná a 357-est, a 718 Boxster retró stílusú alternatívájaként, de a két tanulmányautó valószínűleg nem válik valóra. A Porsche azonban hozzátette, hogy a formájuk meghatározhatja majd a márka dizájnját, ami útban a jövő felé mindig is merített a múltjából.

Ez is érdekelhet:

A múlt és a jövő találkozik a Porsche tanulmányautójában

Megtartották a bokszermotort, a régi formákat, de bioüzemanyaggal és futurisztikus részletekkel.

A valóra vált sportautó-álom – 75 éves a Porsche

Ferry Porsche éppen 75 évvel ezelőtt, 1948-ban alkotta meg azt a sportautót, ami útjára indította az ikonikus márka sikertörténetét.

70 év után újra megépítették a legelső Porschét

Az eredeti 356-ost már nem lehetett visszaállítani, ezért építettek egy újat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés