A Porsche újabb változatban is bemutatta az első sportautója hetvenötödik születésnapját ünneplő koncepciót. A Speedster pedig nem csak a tető hiányában különbözik az év elején leleplezett Vision 357-től.
75 éve készült el a Porsche első sportautója, és erről szinte biztosan hallottál már, ebben a cikkben meséltük el, hogyan lett valóra vált álomból a világ egyik legismertebb autómárkája. A Porsche nem sokat várt, és már az év elején leleplezte a születésnapra készült tanulmányautóját, a Vision 357-est, aminek most itt az újabb változata.
A Vision 357 Speedster, mint a neve is mutatja, a korábbi koncepcióautó tető nélküli változata.
Mivel a Porsche legelső sportautója, a 356-os is először ebben a formában készült el, ezért magától értetődő volt, hogy a Vision 357-nek is lesz Speedster kivitele. A Porsche formatervezői ezúttal is fantasztikus munkát végeztek.
Az alacsonyabb szélvédő a Speedster modellek jellemzője, míg a ponyvával fedett utasülést a versenyzésre használt korabeli sportkocsik ihlették. A magnéziumból készült 20 colos kerekeknek azonban csak a formája emlékeztet az elődökére, míg a kamerával helyettesített visszapillantó tükrök már a jövőbe mutatnak.
A Speedster azonban nem csak a tető hiányában különbözik a Vision 357-től, hanem a műszaki tartalmában is.
A kupé ugyanis a sorozatgyártású 718 Cayman GT4 RS-től kölcsönözte az 500 lóerős, hathengeres hajtásláncát, a Speedster pedig ugyan szintén a 718-as alapjára épül, de a GT4 e-performance prototípus tisztán elektromos hajtását kapta meg.
Mindez azt jelenti, hogy a retró stílusú vonalvezetés alatt a Mission R prototípus elképesztő hajtása dolgozik,
1088 lóerős csúcsteljesítménnyel, az elektromotorok egy 80 kilowattórás akkumulátorból kapják az energiát. Mivel a Speedsternek nincs teteje, ezért most először láthatjuk a Vision 357 szénszálas anyagból formált belső terét is.
A minimalista kabinban a sofőr a karbon ülésvázra erősített párnákon ül, és hatpontos biztonsági öv tartja a helyén. A műszeregység érdekessége, hogy a kormánykerék mögött egy átlátszó panelre vetíti a legfontosabb információkat. A kilincseket fülek helyettesítik, és poggyásztér hiányában pántokkal lehet rögzíteni a kisebb táskákat.
Azt mondjuk, hogy a Porsche akár ebben a formában gyártásba adhatná a 357-est, a 718 Boxster retró stílusú alternatívájaként, de a két tanulmányautó valószínűleg nem válik valóra. A Porsche azonban hozzátette, hogy a formájuk meghatározhatja majd a márka dizájnját, ami útban a jövő felé mindig is merített a múltjából.
Ez is érdekelhet: