A Porsche újabb változatban is bemutatta az első sportautója hetvenötödik születésnapját ünneplő koncepciót. A Speedster pedig nem csak a tető hiányában különbözik az év elején leleplezett Vision 357-től.

75 éve készült el a Porsche első sportautója, és erről szinte biztosan hallottál már, ebben a cikkben meséltük el, hogyan lett valóra vált álomból a világ egyik legismertebb autómárkája. A Porsche nem sokat várt, és már az év elején leleplezte a születésnapra készült tanulmányautóját, a Vision 357-est, aminek most itt az újabb változata.

A Vision 357 Speedster, mint a neve is mutatja, a korábbi koncepcióautó tető nélküli változata.

Mivel a Porsche legelső sportautója, a 356-os is először ebben a formában készült el, ezért magától értetődő volt, hogy a Vision 357-nek is lesz Speedster kivitele. A Porsche formatervezői ezúttal is fantasztikus munkát végeztek.

Az alacsonyabb szélvédő a Speedster modellek jellemzője, míg a ponyvával fedett utasülést a versenyzésre használt korabeli sportkocsik ihlették. A magnéziumból készült 20 colos kerekeknek azonban csak a formája emlékeztet az elődökére, míg a kamerával helyettesített visszapillantó tükrök már a jövőbe mutatnak.

A Speedster azonban nem csak a tető hiányában különbözik a Vision 357-től, hanem a műszaki tartalmában is.

A kupé ugyanis a sorozatgyártású 718 Cayman GT4 RS-től kölcsönözte az 500 lóerős, hathengeres hajtásláncát, a Speedster pedig ugyan szintén a 718-as alapjára épül, de a GT4 e-performance prototípus tisztán elektromos hajtását kapta meg.

Mindez azt jelenti, hogy a retró stílusú vonalvezetés alatt a Mission R prototípus elképesztő hajtása dolgozik,

1088 lóerős csúcsteljesítménnyel, az elektromotorok egy 80 kilowattórás akkumulátorból kapják az energiát. Mivel a Speedsternek nincs teteje, ezért most először láthatjuk a Vision 357 szénszálas anyagból formált belső terét is.

A minimalista kabinban a sofőr a karbon ülésvázra erősített párnákon ül, és hatpontos biztonsági öv tartja a helyén. A műszeregység érdekessége, hogy a kormánykerék mögött egy átlátszó panelre vetíti a legfontosabb információkat. A kilincseket fülek helyettesítik, és poggyásztér hiányában pántokkal lehet rögzíteni a kisebb táskákat.

Azt mondjuk, hogy a Porsche akár ebben a formában gyártásba adhatná a 357-est, a 718 Boxster retró stílusú alternatívájaként, de a két tanulmányautó valószínűleg nem válik valóra. A Porsche azonban hozzátette, hogy a formájuk meghatározhatja majd a márka dizájnját, ami útban a jövő felé mindig is merített a múltjából.

Ez is érdekelhet:

A múlt és a jövő találkozik a Porsche tanulmányautójában

Megtartották a bokszermotort, a régi formákat, de bioüzemanyaggal és futurisztikus részletekkel.

A valóra vált sportautó-álom – 75 éves a Porsche

Ferry Porsche éppen 75 évvel ezelőtt, 1948-ban alkotta meg azt a sportautót, ami útjára indította az ikonikus márka sikertörténetét.

70 év után újra megépítették a legelső Porschét

Az eredeti 356-ost már nem lehetett visszaállítani, ezért építettek egy újat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
17% Naná, és nagyon keményen.
34% Igen, de menedzselhető.
50% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés